تورم ۶۰ درصدی، دوی ماراتن در باتلاق - کیوان جاوید

تورم ۶۰ درصدی، دوی ماراتن در باتلاق – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در حالی که دولت ابراهیم رئیسی نرخ تورم را در سال آینده ۴٠ درصد پیش‌بینی کرده، یعنی معادل نرخ تورم در حال حاضر، حسین راغفر، اقتصاددان در ایران نرخ تورم در سال آینده را ۶٠ درصد و ای بسا بیشتر برآورد کرده است.

به این وضعیت می‌شود گفت تلاش برای دویدن در باتلاق. طبعا هر چه تقلای فرد اسیر در این وضعیت زیادتر باشد، بیشتر به عمق کشیده می‌شود. زندگی در ایران با این همه فساد سیستماتیک حکومتی و این بحران فزاینده اقتصادی هر لحظه دشوارتر و غیر ممکن‌تر می‌شود. در این شرایط پس چه میتوان کرد؟ آیا باید تقلای بیشتری، به معنای دو یا سه شیفت کاری، کنیم تا از عهده هزینه‌های سرسام‌آور زندگی برآییم؟ آیا این تلاش نیز همان جدال فردی در دل باتلاق نیست؟ آیا اصولا ممکن است بصورت فردی گلیم خود را از این لجنزاری که حکومت برای ما ساخته و پرداخته است بیرون کشید؟

البته تقابل با این وضعیت آسان نیست. نه اینکه مردم نمی‌دانند مسبب و ریشه این بلای خانمان‌سوز چه کسانی هستند؛ نه اینکه به کسی یا کسانی، یا این بخش و آن بخش حکومت دل بسته و متوهم باشند. نه اینطور نیست. مردم از اعماق وجودشان این سیستم غارتگر و تبهکار اسلامی را می‌شناسند؛ می‌بینند که چطور می‌خورند و می‌دزدند و تاراج می‌کنند. اینها دیگر ملکه ذهن همه مردم است که دلیل خانه‌خرابی آنها حاکمان بی‌رحمی هستند که برای منافع خود از هیچ جنایتی ابایی ندارند.

پس چکار باید کرد؟ چه کاری از دست ما برمی‌آید که بتوانیم به جنگ این تورم ۶۰ درصدی برویم و پیروز این نبرد باشیم. کلید در دست همه مردم است. این کلید نه رنگ بنفش دارد و نه رنگ سفید از نوع پرچم سفید. فقط به رنگ سرخ، رنگ اتحاد همه مردم، رنگ انقلاب است. آنچه که لازم داریم یک عزم عظیم اجتماعی است که کل مردم محروم شده از زندگی را متحد کند. اینجا معلم و کارگر کارخانه و دانشجو و بیکار و زن و مرد و جوان به تنهایی معنی ندارد. ما را به تنهایی سرکوب می‌کنند و شکست می‌دهند. ما نیازمند تشکلهای فراگیر اجتماعی و حزبی هستیم. ما نیازمند حزب هستیم که کل نقشه سرنگونی را بدست دارد. حزبی برای همه مردم دردمند. حزبی برای انسانیت و انقلاب. ما می‌توانیم این باتلاق حکومت اسلامی را بخشکانیم. می‌توانیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *