سوت اعتراضات معلمان در سال ۱۴۰۲ به صدا در آمد – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروزی معلمان استان تهران در تداوم مبارزات و برای پیگیری مطالباتشان برای روزهای چهارده تا هفده فروردین فراخوان به اعتراض داده اند. معلمان از قبل اولتیماتوم داده بودند که اگر مطالباتشان پاسخ نگیرد، به اعتراضات گسترده تری دست خواهند زد. اکنون با فراخوان “گروه پیگیری مطالبات فرهنگیان استان تهران” سوت آغاز این اعتراضات به صدا در آمده است. چهاردهم فروردین اعتصاب و هفدهم فروردین تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش خواهد بود. معلمان صدای اعتراض کل جامعه هستند و نیرویی موثر در کشیده شدن اوضاع به شرایط انقلاب در اعتراض به فقر و گرانی و بی تامینی و علیه سرکوبگریهای حکومت بوده اند. معلمان در طول انقلاب نیز نقش ایفا کرده و علیه سرکوبگریهای حکومت ایستاده اند و فراخوان اعتراضی شانزدهم اسفند آنها علیه حملات جنایتکارانه شیمیایی به مدارس که حمایتی اجتماعی را همراه داشت یک مثال بارزش است.

در تداوم این مبارزات و در دل انقلابست که امروز معلمان استان تهران فراخوان به اعتراض سه روزه داده اند. یک اعتراض آنان به فقر و بی تامینی است که اعتراضی اجتماعیست و با شعار فقر، فساد، گرانی، میریم تا سرنگونی صدایش را در کف خیابان میشنویم. خواستهای فوری معیشتی اعلام شده معلمان عبارتند از: اجرای کامل رتبه بندی و همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای سبد هزینه ( که امروز سی میلیون است) ، تحصیل رایگان با کیفیت و غیر ایدئولوژیک و درمان رایگان برای همه، داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و امنیت شغلی بخشهای مختلف معلمان که در بلاتکلیفی شغلی هستند و …

اعتراض دیگر معلمان به سرکوبهاست. پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای معلمان، آزادی بدون قید و شرط معلمان و دانش آموزان زندانی، بازگشت به کار معلمان اخراجی و تبعیدی، بازگشت به کلاس دانش آموزان اخراجی و دانشجویان ستاره دار خواستهای فوری دیگر معلمان است. دانش آموزان خط قرمز معلمانند و بر امن بودن مدارس و معرفی عاملین و آمرین حملات شیمیایی به دانش آموزان تاکید دارند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان یکی از امضا کنندگان منشور خواستهای حداقلی با بیست امضا است. منشوری که پلاتفرم اتحاد مبارزات مردم است. از خواستها و مبارزات معلمان باید وسیعا حمایت کرد. حمایت وسیع خانواده های دانش آموزان و همه مردم از فراخوان سه روزه معلمان و اعتصاب و تجمع آنها بسیار مهم است. این اعتراضات را باید در تمام استانها گسترش داد.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *