ما امنیت نداریم – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، در اعتراض به سرکوبگریهای حکومت و برای پیگیری مطالباتشان، دیروز ١٩ اردیبهشت، معلمان در شهرهای مختلف تجمعاتى بر پا کردند و با در دست داشتن بنرهایی صحنه های جالبی از اعتراض را بنمایش گذاشتند. در میان بنرهاى مختلفى که خواستهاى برحق معلمان، از جمله “به امنیتی کردن مبارزات پایان دهید” ، “آموزش رایگان حق فرزندان ایران”، “مصونیت دانش آموزان دختر باید تامین گردد”، “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “نه به کالایی شدن آموزش”، “جای معلم زندان نیست”، “آزادی بی قید و شرط معلمان”، “آموزش با کیفیت‶، بنرى در همدان به هوا بلند شده بود با این نوشته بر روى آن:

“ما امنیت نداریم. نه امنیت شغلی، نه امنیت روحی، نه امنیت برای اعتراض به اختلاس، تورم، گرانی، فساد، بیکاری، تبعیض، معیشت، منزلت، سلامت و . . .‶

آیا همین یک بنربراى محکوم کردن کل حکومت یک کشور کافى نیست؟ حکومت کشورى که مدارس در آن به مکانى ناامن هم براى معلمین و هم دانش آموزان تبدیل شده، و هم معلمینش در زندانند و هم دانش آموزانش، باید برود. این حکومت نه با علم و دانش سر آشتى دارد و نه زبان منطق سرش میشود. این حکومت ایران را به یک جهنم براى شهروندانش تبدیل کرده است. در این کشور از کارگرش کار میکشند و حقش را نمیدهند، حقوق بازنشسته اش را بالا میکشند، دانش آموزان دخترش را در مدارس با گاز سمى شکنجه میکنند، هر معترضى را به زندان و شکنجه و اعدام محکوم میکنند و . . .

بهمین خاطر است که مردم این کشور و در پیشاپیش آنها زنان براى زیر و زبر کردن این شرایط انقلابى را  به اسم ″زن زندگى آزادى‶ شروع کرده اند تا با بزیر کشیدن جانیان حاکم و پایان دادن به عمر ننگین جمهورى اسلامى، راه را براى  تبدیل این کشور به مکانى براى یک زندگى انسانى براى همه شهروندانش هموار کنند. این تنها راه نجات مردم ایران است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *