طرفداری ویکتور هوگو و تولستوی از حجاب اسلامی! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اخیرا معلوم شده که دو نویسنده نامدار روسیه و فرانسه سابقه نهی از منکر و امر به معروف داشته اند. طرفدار حجاب و عفاف بوده اند و زمان خودش سخنانی حکیمانه در مزایای حجاب و عفاف و مضرات بیحجابی و بی عفتی ابراز کرده اند!

داستان از این قرار است که در جوار “نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران” که روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت (۱۱ مه) در شبستان مصلی گشایش یافت، بیلبوردهایی با موضوع “حجاب و وقار زن” با آرم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش گذاشته میشود. در بیلبوردی از قول ویکتور هوگو آمده است: “وجاهت توام با وقار و عفت، به زن قدرتی می‌دهد که قوی‌ترین مردان را یارای مقاومت در برابر او نیست و مردان را به خضوع و تعظیم در مقابل زن وا می‌دارد.”! بیلبورد دیگر به سخنانی حتی تکان دهنده تر این بار از قول لئو تولستوی مزین بوده که به خلق الله هشدار میدهد: “مسبب ازدیاد طلاق در اروپا، تمدن فاسد، اختلالات جنسی و نبودن حجاب است.”!

نسلی که حکومت اسلامی را در جنگ حجاب شکست داده اند، از این درجه سفاهت و رذالت و آشفتگی البته حیرت زده نشدند. برعکس، همچنانکه انتظار میرفت این آویزان شدن یک حکومت درمانده درجنگ حجاب به دو نویسنده بلندآوازه به طوفانی از تمسخر و جوک در شبکه های اجتماعی منجر شد.

از نظر مردم، این نوع دست به دامن شدن حقیرانه به جملاتی جعلی از دو نویسنده محبوب نشانه دیگری از درماندگی مفرط حکومت، در جنگ حجاب است. تاکیدی بر این حقیقت است که بدون استثنا همه تاکتیکهای حکومت برای مقابله با بی حجابی شکست خورده است. نشانگر این است که تهدید، دستگیرِی، زندان، جریمه، پلمب کردن مراکز کار و کاسبی و محرومیت از خدمات اجتماعی و خلاصه هر ترفندی که به عقلشان رسیده است کارساز نشده است. و مهمتر از همه این که آیات قران، سخنان پیامبر، احادیث امامان، وراجیهای علی خامنه ای و خزعبلات مراجع تقلید آنقدر بی اعتبار و بی آبرو شده اند که درماندگان اسلامی مجبور شده اند به سخنانی قلابی از تولستوی و ویکتورهوگو پناه ببرند!

کتاب بینوایان ویکتورهوگو درلیست کتابهای ممنوع پاپ بود و او هرگز از اعلام بیزاری از کلیسای کاتولیک دست برنداشت و وصیت کرد بدون صلیب و کشیش به خاک سپرده شود. میتوان تصور کرد که این نویسنده پرقدرت اگر امروز زنده بود، در کنار لذت بردن از عمامه پرانی، جنایات برادران اسلامی کشیشها را دستمایه شکاهکاری بیاد ماندنی از یک دوره تاریک در تاریخ بشریت میکرد!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *