جمشید مختاری و رژه انقلاب در جونقان – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز پنج‌شنبه هزاران نفر در شهر جونقان در سالگرد جمشید مختاری، از معترضان کشته شده در جریان تظاهرات سال گذشته، شرکت کرده و شعار “مرگ بر دیکتاتور”، “قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان”، “مرگ بر خامنه ای” و دیگر شعارهای ضد حکومتی نظیر “جونقانی می میرد، ذلت نمی پذیرد”، و با در دست داشتن تصاویری از زنده یاد جمشید مختاری و خواندن سرودهای حماسی بختیاری تا مزار او راهپیمائی کردند.

بارها گفته بودیم که تظاهرات ده ها و صدها نفره در شهرها، باید به تظاهرات هزاران و ده ها هزار و صد ها هزار نفره تبدیل شود و در نهایت به تظاهرات میلیونی و اعتراضات و اعتصابات سراسری بینجامد و مانند انقلاب ۵۷ که اعتراضات و اعتصابات عمومی و سراسری به سرنگونی رژیم پهلوی منتهی شد، این بار هم رژیم اسلامی را با انقلابی عظیم و مردمی به گورستان تاریخ بسپارد. در تداوم انقلاب زن زندگی آزادی اینگونه حرکات اعتراضی و راهپیمائی ها ما را یک گام اساسی به مرحله پیروزی نهائی نزدیک تر می کند.

با اتحاد و همبستگی سراسری مردم روز به روز روحیه ها بالاتر و خشم انقلابی مردم بیشتر می شود. تداوم اعتراضات خیابانی به شکل تظاهرات و اعتراضات مدنی عمومی علیرغم جنایات و توحش جمهوری اسلامی منظما در ابعاد متفاوت ادامه دارد و پیگیر بودن جامعه در ادامه انقلاب باعث ریزش منظم نیروهای رژیم و وحشت سرکوبگران است.

اعدام های اخیر نیز کمترین خللی در اراده مردم برای سرنگونی ایجاد نمی کند و فقط خشم عمومی را به انفجاری عظیم و رودی خروشان بدل خواهد کرد تا جانیان رژیم را هر چه زودتر به گورستان تاریخ بسپارد.

دیر نیست که اعتراضات و اعتصابات مردم شکل عمومی تر و سراسری تر به خود بگیرد و مردم ایران یک بار برای همیشه از شر این رژیم خرافی، مذهبی، قرون وسطائی و استثمارگر رها شده و سرنوشت خودشان را در دست بگیرند. انقلاب زن، زندگی آزادی نوید زیستن در یک جامعه آزاد، برابر و خوشبخت را نه تنها به مردم ایران بلکه به کل مردم خاورمیانه و جهان خواهد داد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *