در رثای مجید و سعید و صالح! – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مردم همه جا شعار میدادند اعدام کنی قیامه. اعدامشان کردند و قیام آغاز شد! اعدامشان کردند و شعاردهی های شبانه به شعاردهی روزانه  و ٢۴ ساعته علیه جلادان حاکم بسط یافت! از صبح جمعه شعار “مرگ بر حکومت جوان کش” و “مرگ برخامنه ای” از پشت بامها و بالکونها و پشت پنجره ها در بسیاری از محلات شهرها طنین انداز بود. اعدامشان کردند و خیابانها به حرکت در آمد! در اصفهان، گوهردشت، مشهد، تهرانپارس، شیراز، دهگلان، ملارد، مهاباد، بندرعباس و چندین شهر دیگر، و در بیش از ده محله تهران مردم به خیابانها ریختند و شعار دادند “قسم به سربداران ایستاده ایم تا پایان” و “وای به روزی که مسلح شویم”.

جمهوری اسلامی میکُشد که جامعه را مرعوب کند اما جامعه را خشمگین تر و یکپارچه تر و مصمم تر از همیشه علیه خود بسیج کرده و بمیدان آورده است. نه در دهه شصت هستیم و نه در ٨٨ و ٩۶ و ٩٨. گذشت زمانی که جمهوری اسلامی با اعدام و کشتار به عمر ننگین خود می افزود. امروز، در دل انقلاب زن زندگی آزادی، اعدامها تیشه ای بر ریشه پوسیده خود جلادان حاکم است. حکومتی مستاصل و درمانده در مقابله با انقلابی که سر باز ایستادن ندارد به هر جنایتی دست میزند تا مگر چند صباحی به عمر ننگین خود بیفزاید اما تنها سرنگونی خود را تسریع میکند.

مجید، سعید و صالح عزیز فراموش نخواهند شد. یاد عزیز آنان را با گسترش اعتراضات علیه جلادان حاکم بزرگ خواهیم  داشت. موج اعدامها  با موج سراسری اعتراضات پاسخ خواهد گرفت.

چوبه های دار را بر سر جلادان حاکم خرد خواهیم کرد! قسم به سربداران ایستاده ایم تا پایان!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *