سارا عبدالملکی، قهرمانی با دستهای بسته – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سارا عبدالملکی عضو سابق تیم ملی راگبی سال ٩۴ در حادثه رانندگی به شدت آسیب دید و پزشکان احتمال دادند  قطع‌نخاع شود. بعد از این حادثه او تصمیم گرفت وارد رشته قایقرانی شود. سارا حالا عضو تیم ملی قایقرانی است و اخیرا در مسابقات جهانی مدال آورد. او در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرد گفت در دیداری که مسئولان شهر کرج با او داشتند یک قوری و کتری به وی هدیه دادند.

این موقعیت زن در جامعه ای است که اسلام با همه باورهای متعفن ضد زن، نه تنها بعنوان یک ایدئولوژی، که همچنین بعنوان حکومت اسلامی، همچون خوره به جان آنها افتاده است. تاریخ چهار دهه از زندگی زنان واقعا تلاش غیر قابل باور کسانی است که تصمیم گرفته اند با دست بسته در اقیانوس مواج پارو زده و قهرمان شوند. این پیروزی هر چند غیر قابل باور، اما ممکن شده است. سارا عبدالملکی از جمله آن میلیونها زنی است که علیرغم دشمنی و کینه پایان ناپذیر یک حکومت مذهبی، واپسگرا و خون ریز، سنگری را فتح کرده است که فراتر از ورزش و قهرمانی برای تیم ملی است. او در میدان جنگ علیه یک تاریخ ۱۴۰۰ ساله ارتجاع ضد زن اسلامی پیروزی را بدست آورده است.

سارا به تنهایی هر چه کرد و هر مقامی بدست آورد بی شک نشان از اراده و عزم او در فائق آمدن بر مشکلات و تسلیم نشدن در برابر سختی ها است. اما ساراها در ایران بیشمارند. همه زنان در ایران در عرصه زندگی و نپذیرفتن قوانین اسلامی و تن ندادن به آنچه مشتی مافیای از گور برخاسته اسلامی بر زندگی زنان تحمیل کرده اند، ساراهایی به توان میلیون هستند و نکته اینجا است که این قدرت متشکل شده زنان در کنار کل جنبش سرنگونی که در انقلاب زن زندگی آزادی متبلور شده است، می رود که نه فقط در جنگ ۴۴ ساله با حکومت اسلامی، که در پایان دادن به هر آنچه اسلامی، مذهبی و ضد زن است پیروز شود. جنگ با کل تاریخ اسلام است.

درد حکومت اسلامی از توهینی که به سارا عبدالملکی کرده است بزرگتر است. خشم حکومت اسلامی از همه زنانی است که علیرغم اینکه دستهایشان را بسته است اما همین زنان با از هم گسستن زنجیر اسارت پیروزِ میدان و جارو کننده بساط اسلام و حکومت منفور شان هستند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *