زندانها “کارگاه روح مددجو” – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی مسعود ستایشی درست در اوج اعدامهای هر روزه حکومت مدعی شده است که “سازمان زندانها کارگاهی برای روح مددجو و حمایت از خانواده اوست”. او همچنین گفت زندانها قرار است “محل تربیت روح و روان و بازگشت مددجویان به آغوش جامعه و خانواده باشد”. این سخنان در روز موسوم به “روز حمایت از خانواده زندانیان” بیان شده است.

منظور او از “مددجو” همان زندانی است. این نوع سخنان و این نوع روزها مثل روز حمایت از خانواده زندانیان، براستی شکنجه کردن مردمی است که داستان های حکومت شکنجه و اعدام را بخوبی میدانند و فجایعی که در این بیغوله ها علیه عزیزان مردم هر روز صورت میگیرد، خواب راحت را از همه آنان گرفته است و نفرت و خشم از حکومت آدمکش اسلامی را در اعماق جامعه شعله ور کرده است.

ابعاد توحش جمهوری اسلامی قابل توصیف نیست. فقط زندانیان نیستند که شکنجه و اعدام میشوند بلکه خانواده ها و دوستان آنها نیز از شر گرگان اسلامی در امان نیستند. برای نمونه محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی، یکی از سه معترض اعدام شده پرونده موسوم به “خانه اصفهان” روز یک‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت، در توئیتی نوشت: “دیشب مأموران امنیتی به منزل مجید کاظمی حمله کردند و بعد از ضرب و‌شتم برادران و پدر و مادر، دو‌ برادر مجید را در حالی که به‌شدت آسیب دیده بودند، دستگیر کردند و با خود بردند”. این نمونه ای از “حمایت از خانواده های زندانیان” است! ننگ و نفرت بر جلادان وقیح حاکم.

جمهوری اسلامی حکومت وحشت زده ای است که برای سرپا ماندن میکشد. و با جنایاتش، جامعه را هر روز برای سرنگونی و جارو کردن کل این بساط توحش متحدتر و مصمم تر میکند. جنبش علیه کل اعدامها و علیه حکومت اعدام، به یک جنبش همگانی تبدیل شده است و همه کس از زن و مرد و پیر و جوان و حتی کودکان میدانند که جایی برای این حکومت در این جامعه نیست. هر روز از گوشه و کنار جامعه حتی از درون زندانها و شکنجه گاهها صدای جنبش انسانی علیه حکومت اعدام شنیده میشود. این صداها حکم سرنگونی قطعی حکومت اسلامی است. تقلاهای مسخره ای مثل “روز حمایت از خانواده زندانیان” و امثال اینها نه فقط کمکی به این حکومت نخواهد کرد، بلکه بدون هیچ تردیدی نفرت از آنرا گسترش داده و میدهد. با سرنگونی این حکومت کل پرونده اعدام این توحش عهد عتیقی برای همیشه بسته خواهد شد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *