نگذاریم آنها را بکشند!- هرمز رها

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

فریادهای پدر محمد قبادلو روبروی زندان رجایی شهر کرج در بامداد دوشنبه ۱۹ دی و همراهی و اعتراض وسیع مردم، دو بازداشتی محمد قبادلو و محمد بروغنی را تا کنون زنده نگه داشته است. اما جمهوری جنایت بقصد ایجاد ارعاب میخواهد محمد قبادلو را اعدام کند. این جانیان همچنین قصد اعدام دو جوان افغانستانی با پرونده سازی دخالت در انفجار شاهچراغ را دارند. همچنین  اتهام محاربه برای هفت نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در تبریز که هفته گذشته اعلام شد، خشم و اعتراض مردم این شهر را بدنبال داشت. در ادامه سیاست سرکوب، جمعه گذشته حمله به خانواده های محکومین به اعدام در مقابل زندان قزلحصار را شاهد بودیم.

در رابطه با پرونده محمد قبادلو وکیل او رئیسیان اعلام داشته که  تمرکز این پرونده حول محور سلامت روان محمد قبادلو و تفاوت زمان فیلم دوربینها وحضور این جوان در محل حادثه  بوده ، که  این موارد  توسط دادگاه پذیرفته نشده است.

جمهوری  اسلامی  برای دو شهروند افغانستانی به نامهای محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتلی زده، پرونده دخالت در انفجار شاهچراغ را سرهم بندی کرده و طبق روال همیشه زیر شکنجه اقرار گرفته، دادگاه فرمایشی سازمان داده و در نظر دارد  که اعدام در ملا عام را اجرا کند.

جمهوری اسلامی با پرونده سازیهای مختلف بویژه برای جوانان مبارز انقلاب زن زندگی آزادی، قصد انتقامگیری وترساندن مردم وبزعم خودش پیشگیری از خیزشها واعتراضات توفنده که در راه است را دارد. رژیم تنها با کشتار وشکنجه واعدام میتواند به حکومت ننگین خود ادامه دهد.

ما مردم با اعترا ض خود یکبار جلوی اعدام محد قبادلو را گرفتیم. اینبار هم با ید با اتحاد ومبارزه یک پارچه  این ابزار سرکوب را از دست رژیم گرفته وچوبه های دار را بر سرش خراب کنیم. با تجمع در مقابل زندانها، با صدور بیانیه های اعتراضی از طرف فعالین مدنی و مخالفین مجازات اعدام، با دامن زدن به اعتراضات وسیع در شبکه های اجتماعی، با سازمان دادن اعتراضات در خارج از ایران، جلوی اجرای حکم اعدام عزیزانمان را بگیریم. صدای محکومین به اعدام و خانواده های آنها باشیم. نگذاریم آنها را بکشند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *