حجاب سنگری فتح شده – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“فعالان دانشجویی از راه اندازی “گشت موتوری برای تذکر حجاب” در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و آغاز به کار “کمیتۀ هادی” در دانشگاه نوشیروانی، و همچنین ارسال “پیامک های تهدید آمیز” و “پخش تراکت تذکر حجاب” در دانشگاهای مختلف خبر میدهند.”

حکومت در بد مخمصه ای گیر کرده است. خاکریز مهم حجاب را از دست داده است. و با نسلی طرف است که به نظر نمی آید قصد دارند ذره ای عقب نشینی کنند. نسل جوانی که سرزندگی و آزاد زیستن را طلب میکند و طلبکار جوانی از دست رفتۀ نسل قبل از خودش هم هست. این نسل را هیچ طرح و نقشه و جریمه ای نمیتواند عقب براند. بارها گفته ایم و نوشته ایم که غول از شیشه درآمده را نمیشود به شیشه بازگرداند. ۸ ماه از انقلاب میگذرد. با وجود افت و خیزهای خیابان، در این چند ماه آزادی را زندگی کرده اند، اسیر داده اند، با درد و با خشم، از دست دادن عزیزان و همراهانشان را تجربه کرده اند، اما نا امید نشده اند. درست مثل ما نسل شکست نخوردگان انقلاب پنجاه و هفت که با همۀ سرکوبها و دستگیریها امیدمان را از دست ندادیم. مشتهایمان را گره کردیم و گفتیم می ایستیم و می جنگیم و آزادی را به چنگ می آوریم. حالا بچه ها و نوه های ما حکومت را ذله کرده اند.

گفته های سران رژیم گویای استیصال یک حکومت در حال سقوط است.

نمایندۀ تبریز: با رویکردی که با پاساژها و مغازه ها برخورد میشود، باید کلا شهر را بست.

نمایندۀ خامنه ای در البرز: لایحۀ حجاب نمیتواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: به دلیل شمارزیاد زنان بدون حجاب، بازداشت همۀ آنها ممکن نیست.

اینها مشتی از نمونۀ خروار هستند. و ما هم گفتیم پارکها و میدانها و مغازه ها را ببندید و پلمب کنید، در خیابانها میرقصیم. سوار موتورمیشویم و گیسوانمان را در باد رها میکنیم. حالا میخواهید در دانشگاها گشت راه بیاندازید؟ گشت راه بیاندازید، دستگیرمان کنید، ما را بکشید، این دیوار دارد روی سرتان خراب میشود. جلو طغیان دریا را نمیشود گرفت. شما همانهایی هستید که در دانشگاهها قبر شهید درست کردید. بیرونتان کردیم. فراموش که نکرده اید؟! همۀ طرحها و لایحه های حجاب را کاغذ باطله فرض کردیم و مامورانتان را به سخره گرفتیم. گفتیم که حریفمان نخواهید شد.

سنگر اول را فتح کردیم. به شما اطمینان میدهیم فتح سنگر دوم در راه است. توقف اعدام.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *