بی حجابی عملی و رژیم وامانده – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

احمد علیرضا بیگی، نماینده رژیم از تبریز، در مصاحبه با سایت رویداد ۲۴ گفت: با این رویکردی که با پاساژ‌ها و مغازه‌دار‌ها برخورد می‌شود، باید کلا شهر را بست.اینکه مقابله با پدیده کشف حجاب را به دوش کسبه بیندازیم.

رژیم اسلامی زن ستیز نه تنها در  جدال بر سر حجاب مفتضخانه شکست خورده و هر روز بیشتر از دیروز حتی از تهدیدهای پوشالیش عقب نشینی میکند، بلکه مخمصه ای که زنان بواسطه مبارزات شجاعانه، خلاقانه و متشکلشان برای این رژیم ضد زن ایجاد کرده اند هر روز شدیدتر میشود، زیرا که رژیم وامانده در بحث حجاب با طرح راه حلهایی از قبیل بستن و پلمب مراکز تجاری و مغازها به جرم واهی و غیرانسانی حضور زنان بی حجاب در آنها، نه تنها نمیتواند دست آوردی برای تحمیل حجاب داشته باشد بلکه هر روزه با بیشتر شدن اختلافات درونی بین مزدوران خودش شرایطش را سخت تر و بحرانی تر میکند.

بعد از خط و نشانها و تهدیدهای مضحک و توخالی رژیم برای پیگرد قانونی زنانی که حجاب ندارند شاهد هر چه بیشتر شدن تعداد زنانی هستیم که به جنبش اجتماعی بی حجابی می پیوندند و انتخاب پوشش را از حقوق اولیه انسانی خود میدانند. که همه اینها از دست آوردهای انقلاب پیشرو و مترقی “زن، زندگی، آزادی” است.

زنانی که ۴۴ سال علیه حجاب، این سمبل بی حقوقی زن و با قوانین ضد بشری اسلامی جنگیده اند حالا دست آوردهایی را به قیمت جان عزیزانشان کسب کرده اند، چشمهای زیبایشان را از دست داده اند و هزاران شکنجه، تجاوز، و زندان را بجان خریده اند. این زنان هرگز نه تنها به عقب برنمیگردند بلکه کمر بسته اند با اسلام و حکومت اسلامی یکبار برای همیشه تعیین تکلیف کنند. تمام انسانهایی که برای برابری، آزادی و دنیایی بهتر مبارزه میکنند باید همگام با مبارزات زنان و سایر اقشار تحت سرکوب جامعه در این هدف بزرگ و انسانی همراه شوند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *