خامنه ای در نقش دلال میان باندها! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

علی خامنه‌ای، دیروز رئیس و نمایندگان مجلس اسلامی را جمع کرد و برایشان بالای منبر رفت که این مجلس یک مجلس “انقلابی، باسواد، جوان و پرتحرک و پرکار” است؛ “ویژگی بسیاری از نمایندگان این مجلس، ساده‌زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی‌مآبانه و نگاه بالا به مردم” است و توصیه کرد به “متلکها” بها ندهند؛ سختگیریهای غیرلازم در باره  وزرای پیشنهادی نداشته باشند؛ “اگر جایی میشه به دستگاههای دولتی چیزی گفت لزومی ندارد علنی” کنند؛ و بالاخره از آنها خواست “سرافراز وارد مجلس شُدید و انشاءالله سرافراز از مجلس خارج شوید”!

نقش مجلس اسلامی در به خاک سیاه نشاندن مردم معرف حضور همه است. همه میدانند مجلس اسلامی یکی از کانونها و باندهای اصلی سازماندهی جنایت و فساد و دزدی در کشور است. در تصویب دوفوریتی طرحهای ارتجاعی علیه مردم مثل طرح حمایت از “آمران به معروف و ناهیان از منکر” بسیار”پُر تحرک و پُرکار” بوده اند. فساد هم که از سرو کولشان بالا میرود. “سیسمونی گیت” رئیس مجلس و رشوه‌های “شاسی بلند” نمایندگان هم که البته تازه ترین نمونه از ساده زیستی نمایندگان اسلامی است.

صحبتهای خامنه ای خطاب به مجلسیان مثل همه موارد مشابه در سالهای اخیر یک مشخصه برجسته دارد و آن اینکه حتی برای ظاهرسازی هم شده نمیتواند روی صدها مساله و نگرانی مردم تمرکز کند. چرا؟ چون می داند که از نظر مردم، دست اندرکاران مجلس و شخص خودش دشمن محسوب میشوند. میداند که رابطه مردم و حکومت وارد فاز یک انقلاب تمام عیار شده است و در نتیجه تمام فکر و ذکر خامنه ای در چنین دیدارهایی ظاهر شدن در نقش دلال میان باندهای مختلف حکومت است تا هوای همدیگر را در مقابل مردم داشته باشند. مثل همیشه از مجلس در مقابل دولت، از دولت در مقابل مجلس، از قوه قضاییه در مقابل هر دو و البته از همه این باندهای حکومتی در مقابل مردم دفاع میکند.

در متن یک انقلاب، چنین رفتاری از خامنه ای به این معناست که او میداند کار از کار گذشته است و حتی امکان ظاهر سازی هم نیست. باید شمشیر زنگ زده اش در مقابل مردم را از رو ببندد. باید ضمن پاچه‌خواری در مجلسی مرکب از دار و دسته باند خودش، از همه خرده باندها بخواهد تا میتوانند هوای همدیگر را داشته باشند که اوضاع خطیر است و همه در یک کشتی، کشتی سوارخ شده جمهوری اسلامی در میان دریای طوفانی انقلاب گیر کرده اند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *