انقلاب زنانه در ایران چنان ضربه سهمگینی به پیکره جمهوری اسلامی وارد کرده است که دیگر ممکن نیست این حکومت بتواند از جا بلند شود و ادامه حیات بدهد.

پایان حجاب اسلامی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انقلاب زنانه در ایران چنان ضربه سهمگینی به پیکره جمهوری اسلامی وارد کرده است که دیگر ممکن نیست این حکومت بتواند از جا بلند شود و ادامه حیات بدهد. نمونه این تعرض اجتماعی و ناتوانی رژیم در مقابله جدی با این پدیده، یکی از نشانه های جدیِ درماندگی حکومت در تثبیت حجاب اسلامی- اجباری است.  در آخرین تعرض بی بو و خاصیت حکومت که به شکل یک لایحه به مجلس می رود، می خوانیم:

لایحه دولت موسوم به “حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب” جرایم نقدی و غیر نقدی متعددی را برای زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند، تعیین کرده است. یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفته است بررسی تقاضای دو فوریت آن در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد. منتقدین درونی حکومت این لایحه دولت را بی اثر می دانند.

انتشار مفاد این لایحه فورا در درون حکومت انتقادات شدیدی را دامن زده است. ‌رسانه‌های اصولگرا و حامیان حکومت به این متن واکنش خشم‌آلودی نشان داده‌اند و یک چهره رسانه‌ای اصولگرا خبر داده که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قصد دارد به نشانه اعتراض به این لایحه “استعفا” دهد.

جریمه های نقدی در نظر گرفته شده در این لایحه همانطور که سرسخت ترین مدافعان جمهوری اسلامی هم بیان کرده اند نمی تواند جلوی این طوفان بی حجابی سد ایجاد کند. همه آنها که در درون حکومت به عمق اتفاقات جامعه می نگرند میدانند جمهوری اسلامی با یک انقلاب روبرو است و سازندگان این انقلابِ همگانی به این فکر نمی کنند که حکومت چقدر جریمه نقدی برای عمل سیاسی و مبارزاتی آنها در نظر گرفته است. این انقلاب بعد از به قتل رسیدن مهسا و صدها مبارز شجاع دیگر یک لحظه هم تردید نکرد که تنها راه رسیدن به سعادت و خوشبختی در هم کوبیدن جمهوری اسلامی است. دهها چشمی که با شلیک مستقیم تفنگ های ساچمه ای کور شدند، دهها هزار اسیر در بند، اعدامهای هفته های اخیر و هیچ جنایتی دیگر نتوانسته مردم را یک سر سوزن بترساند و به تمکین وا دارد.

گور حجاب اسلامی عمیق تر از آن کنده شده است که حکومت اسلامی بتواند این پدیده شوم را با هیچ معجزه ای زنده کند. پایان حجاب اسلامی و اجباری، پایان عمر حکومت اسلامی خواهد بود. در این میان با گسترش بی حجابی این روند سرنگونی را تسریع کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *