مصطفی میرسلیم و ساعت ۶ میلیاردی – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مناظره جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در برنامه تهران ۲۰ درباره موضوع جنجالی خودرو، بازتاب گسترده‌ای داشت. اما در حاشیه این مناظره، ساعتی که در تصاویر تلویزیونی در دستان مصطفی میرسلیم دیده می‌شود، جلب توجه می‌کند. بنظر می‌رسد ساعت مچی مصطفی میرسلیم (حامی خودروسازان) یک برند لوکس سوئیسی به نام پَتِک فیلیپ است که بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار (۵ تا ۶ میلیارد تومان) قیمت دارد!

سئوالی که برای همه ما مردم، تمام کارگرانی که ماهها، آن حقوق های بخور و نمیر شان را نیز دریافت نمی کنند همه بازنشستگان و تمامی محرومان در مناطقی که یک لیوان آب سالم آشامیدنی آرزوی تمامی دوران زندگی آنها است، این است که با این “ساعت” زندگی چند نفر را میشود بهبود داد؟ با این ساعتها و با این امکانات به یغما رفته چه تعداد از جانها را می شود نجات داد؟ همه آنهایی که از بیمه درمانی محروم اند، آن میلیونها کودکی که دسترسی به تحصیل ندارند و برای امرار معاش به کودکان کار بدل شده اند؛ همه ما که از طلوع تا غروب خورشید جان کنده ایم اما از یک مسکن مناسب بی بهره ایم، آری همه ما مردم ایران وقتی به این دره عظیم فاصله طبقاتی و به این درد و رنج بی پایان نگاه می کنیم به این نتیجه منطقی و ساده می رسیم که غارتگران زندگی در قدرت اند و سازندگان زندگی در اعماق اجتماع با  و فقر و فلاکت دست و پنجه نرم می کنند.

با این انقلاب که صحنه سیاسی ایران را روشن کرده است ما مردم به این یقین رسیده ایم که می شود و ممکن است که این غارت و کشتار و جنایت پایان پذیرد. انقلاب می تواند و باید همه دُمل چرکینی که جمهوری اسلامی و یک درصدی های مفتخور سرمایه دار بر زندگی ما تحمیل کرده اند را از ریشه بخشکاند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *