تشکلهای ایرانی خارج کشور علیه اعدام – تهمینه صادقی

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محکوم کردن اعدامها توسط ۲۴ تشکل مستقل زنان در سراسر دنیا

اعدام سه معترض، مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی از متهمان پرونده “خانه اصفهان” توسط ۲۴ تشکل مستقل سازمانهای زنان در سراسر جهان محکوم شد. این تشکل ها با برگزاری آکسیون های اعتراضی با هدف جلب توجه مجامع بین‌المللی حقوق بشری و زنان به مقابله با “این قتل‌های حکومتی” برمی‌خیزند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که اجرای احکام اعدام شهروندان بلوچ‌ افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس گزارش‌ها ، از ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ دست‌کم ۱۲۵ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف کشور اعدام شده‌اند. این آمار تنها مربوط به اجرای احکام اعدامی‌ است که “احراز هویت” شده‌اند.

جمهوری اسلامی از اعدام، به مثابه قتل عمد دولتی برای ایجاد رعب و وحشت و خفه کردن جامعه بهره می برد. این تنها اهرمی است که برای حکومت اسلامی بجا مانده است تا با کشتار، حتی اگر شده یک روز بیشتر دوام بیاورد. مردم نیز این موقعیت در هم شکسته جمهوری اسلامی را به خوبی می بینند و با تشدید جنایت جمهوری اسلامی، مبارزه برای سرنگونی را گسترش می دهند. پا به میدان گذاشتن بخش های مختلف اجتماع در تقابل با اعدام یکی از این رو در رویی های جامعه با جمهوری اسلامی است.

یکی از راههای مقابله با جمهوری اسلامی و برای جلوگیری از اعدام ها انتشار بیانیه های متعدد و پی در پی در محکومیت اعدام توسط نهادها و سازمان‌های زنان، کارگری، حقوق بشری و دانشجویی و غیره در داخل ایران و در خارج کشور می باشد. برگزاری تجمعات اعتراضی همزمان  بر علیه اعدامها در حمایت از خانواده ها و در داخل و خارج از کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نباید خانواده های زندانی و محکوم به اعدام را در تجمعات مقابل زندانها تنها گذاشت و مهم است که همگام با آنها در این تجمعات شرکت کرد.

با هر اعدام و هر جنایت جدید، و در مقابله با همه جنایت های این حکومت ضد انسانی، و برای از کار انداختن این ماشین کشتار، در خارج کشور باید محکم و بی تخفیف بر اصل بایکوت جهانی جمهوری اسلامی تاکید داشت و خواهان اخراج جمهوری اسلامی از نهادها و مجامع  بین‌المللی شد. سفارتخانه های این حکومت باید هرچه سریع تر تعطیل شوند تا این حکومت در انزوای هر چه بیشتر جهانی قرار بگیرد. عمر جمهوری اسلامی به آخر رسیده است. با گسترش مبارزه در داخل وخارج سرنگونی حکومت را تسریع کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *