به صف همبستگی علیه حجاب بپیوندیم! – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت طی بیانیه ای از اعتراضات دانشجویان دانشگاه هنر علیه حجاب اجباری حمایت کرد و همبستگی خود را با صف اتحاد علیه حجاب اجباری و آپارتاید جنسی اعلام داشت.

در سر سخن این بیانیه چنین آمده:” این دانشجویان، مهسا و مهسا ها که بخاطر حجاب به قتل رسیدند فرزندان ما هستند. خشونت علیه زن و فشار حکومت برای بازگرداندن حجاب بر سر زنان حمله به ما کارگران و ما مردم و حمله به خیزش زن زندگی آزادی است. ما بارها فریاد زده ایم که تا کی خشونت علیه زن و زورگویی بر سر حجاب و در لوای آن تحمیل گرسنگی و بی تامینی بر کل جامعه؟ ما همه اینها را تجربه کرده ایم و دیگر این سرکوبگریها را بر نمی تابیم.”

این بیانیه بطور واقعی بیان جایگاه این جدال در تداوم انقلاب و فراخوانی به جامعه است. تاکیدش بر اتحاد و همبستگی همه کارگران و مردم در برابر تعرضات رژیم و بی حجابی سراسری به عنوان پاسخی درخور به حکومت است.

شورای سازماندهی مینویسد:”اعتراض حق مسلم ما کارگران و ما همه مردمی است که به ستم و ظلم و بساط سرکوبگرانه ای که ۴۴ سال است بر ما روا میشود اعتراض داریم. ما دیگر حاضر به ادامه تحمل این بردگی و بی حقوقی ها نیستیم. ما کارگران نفت هشدار میدهیم که در صورتیکه سرکوب زنان تحت لوای حجاب و تعرض به دانشگاهها ادامه یابد، تا وقتی که به اذیت و آزار زنان بخاطر حجاب پایان داده نشود، تا وقتی که به بازداشتها و سرکوبگریها پایان داده نشود، و سرکوب مردم پایان نیابد، ساکت نخواهیم ماند و همصدا با همه مردم ما نیز دست به اعتراضات علنی و گسترده خواهیم زد و کار را تعطیل خواهیم کرد. پیام ما کارگران وما مردم را بشنوید.”

انقلاب ژینا با قتل مهسا امینی بر سر حجاب فوران پیدا کرد. حجاب سنگر فتح شده مردم در انقلابست. این پیشروی ضربه ای به کل بساط آپارتاید جنسی حکومت است. حکومت در سراشیبی سقوط و در آستانه سالگرد انقلاب میکوشد جامعه را عقب بزند. در مقابل جامعه ایستاده و خیابان و دانشگاه مرکز نبرد آنست. بیانیه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در همبستگی با دانشگاه هنر و دیگر همبستگی ها از سوی دانشگاههای مختلف و تشکلهایی چون ندای زنان ایران، شورای بازنشستگان ایران، شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، ال جی بی تی ها و دیگر نهادهای مردمی نشانگر ابعاد اجتماعی این نبرد است. باید وسیعا در این جدال شرکت و با آن همراهی کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *