خامنه ای و فضای مجازی – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز گذشته ۶ تیر، خامنه ای در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی قوه قضائیه آنها را به فعالتر شدن برای مقابله با فضای مجازی فراخواند و گفت: “اینکه یک عده با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی روی اعصاب مردم راه بروند و امنیت ذهنی مردم را بهم بزنند و مردم را بترسانند، این خلاف مقتضی احیای حقوق عامه است. قوه قضائیه باید با برنامه‌ریزی، انضباط و با قاعده وارد بشود.”

این در واقع اعترافی است به اینکه مدیای اجتماعی خواب راحت را از بالاترین رده های حکومت گرفته است. حکومت اسلامی سالهاست برای کنترل فضای مجازی تلاش و تقلا کرده و به این خاطر  جنایات زیادی نیز مرتکب شده که یک نمونه بارز آن به قتل رساندن ستار بهشتی بخاطر فعالیت در مدیای اجتماعی است. اما همچنان فضای مجازی و مدیای اجتماعی بیش از پیش خار چشم خامنه ای و جنایتکاران و اختلاسگران و متجاوزان و دشمنان مردم است. خودشان از هزار جور پلیس سایبری برای نفوذ و شناسائی مخالفین و غیره هر روز استفاده میکنند اما از اینکه مردم وسیعا در رسانه های اجتماعی حضور دارند و حرفشان را میزنند و از جلسات مخفیانه شان با خبر میشوند و علیه فساد و لجن حاکم افشاگری میکنند، خواب ندارند و هر روز مثل خامنه ای احساس میکنند که مردم دارند “روی اعصاب آنها راه میروند و آنها را میترسانند”.

در واقع مدتهاست که دوره ای که فقط حاکمین میتوانستند تفاسیر خود از وقایع را به جامعه پمپاژ ‌کنند تمام شده است. امروز همانقدر که جانیان حاکم امکان پمپاژ لجن به جامعه  را دارند، تک تک مردم هم امکان افشای دستگاه لجن آنها و تبلیغات علیه حاکمین و متحد شدن علیه آنها را دارند. از درون خانه ها و زندانها و جلسات و نشستهای فرماندهانشان خبرها به بیرون درز میکند و کاربران میلیونی در فضای مجازی علیه تعفن حاکم سخن میگویند و اعصابشان را خراب میکنند و آنها را میترسانند. قوه قضائیه کذائی شان هم سالهاست ورود کرده و دستگیر و جنایت کرده اما ذره ای در عقب راندن فضای مجازی موفقیت نداشته است. پس زنده باد کاربران میلیونی فضای مجازی و نابود باد تمام سیستم های متحجر و ضد انسانی!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *