نه اجبار، نه سرکوب، نه دوشکا – سیما بهار

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس دانشگاه هنر: “پوشیدن مقنعه بخشی از نظم است، مثل کراوات زدن برای غربیها”

جمهوری اسلامی این روزها مشغول بده بستانهایش در سطح بین المللی است. دول غربی هم با وقاحت تمام جنایات رژیم را میبینند و ترجیح میدهند خود را به خواب بزنند و معاملاتشان را انجام دهند.

اما در این میان معادلاتی را نمیتوانند نبینند. قدرت مردم! ما بارها گفته ایم  سنگر حجاب از دست حکومت در آمده و زنان ـ این فاتحان سنگرـ بارها و بارها برای این پیروزی پایکوبی کرده اند.

دانشجویان دانشگاه هنر در بیانیه شان قبلا گقته بودند: “نه اجبار، نه سرکوب، نه دوشکا دیگر اثر ندارد”.  این حرف بی برو برگرد آنهاست. رژیم درمانده با تهدیدها و ممنوع الورود کردنها و ممانعت ایجاد کردن برای امتحانات و غیره راه به جایی نبرده و بیش از پیش خود را درمانده میبیند. به راستی وضعشان اسفبار است. هر چه سعی میکنند با کشورهای دیگر کنار بیایند، معضلات داخلی دارد نابودشان میکند.

رئیس دانشگاه هنر حالا دارد برای اقناع دانشجویان آنها “مرد رندی” بخرج میدهد که مقنعه بپوشند تا نظم را رعایت کرده باشند. و برای مستدل کردن التماسهایش مثال غرب “همان شیاطین بزرگ و کوچک” و استفاده از کروات را به میان می آورد.

جناب رئیس! باور کنید کار از کار گذشته! جوانان، زنان، و همۀ مردم عاصی از حکومت عقب مانده و کپک زدۀ شما تصمیم ندارند به عقب برگردند. هزاران نفر را دستگیر کردید، بسیاری از فرزندان خوب و عزیزمان را کشتید اما مردم وسیعا طراوت آزادی وحرارت شادی و رهایی را حس کرده اند. نمیتوانید این را ازشان پس بگیرید. ۹ ماه پس از شروع انقلاب زن زندگی آزادی دیگر با هیچ ترفندی، نه با زور نه با تهدید و نه با فریب نمیشود این تجربه را از آنها باز پس بگیرید. زنان ومردان به پاخاسته زندان حجاب را نمیخواهند حتی اگر با پیشرفته ترین دستاوردهای غرب مقایسه اش کنید.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *