بغض محمد مستوفى و خشم جامعه – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اگر در دیگر کشورهاى جهان باورکردنى نباشد در ایران و کشورهایى که در آنها حکومتهایى شبیه جمهورى اسلامى حاکم است، معلم را بخاطر اعتراض اش به پایین بودن حقوق خود و همکارانش به شلاق میبندند.

در ویدئو کلیپى که در مدیاى اجتماعى پخش شده است، محمد مستوفى، آموزگار اخراجى شهر کنگاور، با بغضى که گلویش را گرفته، میگوید: ”ژاپنى ها مثالى دارند که میگویند ما خانه هایمان را کوچک میسازیم براى اینکه جاى بیشترى براى مدارس، دبیرستانها و دانشگاه ها بماند. اما در کشور خودمان ویلا میسازند شش هزار متر براى اینکه دولتمردان دزد آخر هفته بروند آنجا براى تریاک کشیدن و لهو و لعب. هموطن، در کشورهاى دموکراتیک و پیشرفته جهان قانون تصویب کرده اند به اسب شلاق بزنى جرم دارد. در کشور ما معلم را شلاق میزنند. هموطن، این ننگ را ما باید کجا ببریم، چه باید کرد؟ در کشور من به نماینده صنفى معلمین، که جرمش این است که میگوید آقا حقوقى که به من میدهید خوانایى با زندگى من ندارد، و حق دارد، شلاق میزنند و به شلاق مى بندند.“

بله حق با محمد مستوفى است. حق با همه معلمین حق خواه است، حق با بازنشستگان است، حق با کارگران است، حق با زنان معترض به تبعیض و معترض به حجاب اجبارى است، حق با جوانان، دانشجویان و دانش آموزان و در یک کلام، حق با ٩٩ درصد مردم ایران است که حکومت فاسدى به اسم جمهورى اسلامى زندگى شان را به گروگان گرفته و به تباهى کشانده است. بغض محمد مستوفى خشم جامعه اى را منعکس میکند که بپا خاسته تا به دوران تحقیر انسانیت در این مملکت پایان دهد. حق با انقلابیونى است که در منشورهایشان بطور روشن گفته اند که انقلاب زن زندگی آزادی حرکتى است برآمده از متن جنبش‌های بزرگ و مدرن اجتماعی و خیزش نسل شکست ناپذیرى است که مصمم‌ است بر تاریخ یکصد سال عقب‌ماندگی و در حاشیه ماندن آرمان بر پایی جامعه ای مدرن و مرفه و آزاد در ایران، نقطه پایانی بگذارد و کل جامعه ایران را از ظلم و ستم و بی عدالتی و تبعیض برهاند. زنده باد انقلاب زن، زندگى، آزادى!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *