تابوها را باید در هم شکست! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز چهارشنبه هفته گذشته، فردی در مقابل بزرگترین مسجد استکهلم نسخه ای از قرآن را به آتش کشید.

در ادامه عربده کشیهای جریانات اسلامی علیه آزادی بیان، دیروز جمعه، باز هم در پاکستان به تحریک جریانات اسلامی، مراسم نماز جمعه را به نمایشی ازعربده کشی علیه آزادی بیان تبدیل کردند. فریاد زدند “قرآن خط قرمز ماست”. یکی از آتش بیاران این معرکه، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان است که فراخوان داده بود که “این روز باید به عنوان روز تکریم قرآن و محکومیت توهین به قرآن گرامی داشته شود.” جهت اطلاع، ایشان برادر نواز شریف نخست وزیر اسبق و از اعضای اصلی “مسلم لیگ” است. خانواده ای فاسد و جریانی ارتجاعی. فریاد می زنند که به مقدسات “جهان اسلام” توهین شده است و احساسات “امت مسلمان” جریجه دار شده است.

منظور از “جهان اسلام”، مردمی نیستند که اتفاقا خود قربانی مستقیم همین حکومتهای فاسد و جریانات اسلامی درنده هستند. واقعیت این است که چه امروز و چه وقتی که هفته نامه طنز شارلی ابدو کاریکاتورهای محمد را منتشر کرد، دو میلیارد مسلمان ادعایی به خیابانها نریختند. این حکام مرتجع و مذهبی کشورهایی مثل ایران و افغانستان و عربستان و ترکیه و پاکستان به همراه باندهای تروریست اسلامی بودند و هستند که در چنین مواقعی نمایشی از توحش و درندگی علیه آزادی بیان راه می اندازند.

مساله مطلقا “مقدسات آسمانی” نیست. مساله مقدسات زمینی طبقات حاکم و حکام اسلامی یعنی قدرت و پول و ثروت است که برای حفظ آنها به چنین تحریکاتی متوسل میشوند.

در مورد این اتفاق در سوئد، در ایران که حکومتش اسلامی است حتی بزحمت توانستند یک جمعیت کرایه ای قابل توجه به خیابان بیاورند. به این دلیل ساده که در ایران حکومت بر اساس نص صریح قران زندگی چندین نسل را تباه کرده است و مردم اتفاقا به پاخاسته اند تا حکومت اسلامی را با همه قوانین و مقدساتش، با همه جنایاتش که دقیقا بر اساس آموزه های قرآن اعمال میشود بزیر بکشند.

رکن اصلی آزادی بیان، آزادی بی قید و شرط زیر سئوال بردن همه “مقدسات” و حتی تمسخر آنهاست. بدون آزادی بی قید و شرط نقد مقدسات، آزادی معنا ندارد. اینجا دفاع از آزادی بی قید و شرط بیان، دفاع از حق میلیونها انسانی است که از مذهب، از اسلام، از قوانین اسلامی، از کتابی به نام قران که مانیفست قتل و کشتار و جنایت و زن ستیزی و کودک آزاری و حتی تجاوز به کودکان است منزجر هستند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *