کمدیِ گشت ارشاد ۲ – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چند روز پس از اعلام خبر رسمی بازگشت “گشت‌ ارشاد” به خیابان‌ها، یک نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شد که وظیفه گشت‌های جدید در برابر زنانِ بدون حجاب اجباری تنها “تذکر” است و “دستگیری وجود ندارد”.

یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه، ۲۸ تیر، به نقل از رئیس سازمان اطلاعات فراجا،‌ این رویکرد “تازه” را ناشی از تلاش پلیس برای انجام [کار] “فرهنگی” عنوان کرد.

قرار این بود مثل فیلم های ترسناک که مو بر تن انسان سیخ می کند، قسمت دوم گشت ارشاد هم مثل قسمت اول آن خیلی ترسناک باشد اما در همان دقایق اول معلوم شد که این یک فیلم مبتذل کمیک است.

سری اول گشت ارشاد با صحنه قتل مهسا امینی، این دختر انقلاب زن زندگی آزادی، پایان یافت. جانیان اسلامی با این قتل حکومتی طوفان درو کردند و خوب میدانیم هنوز این توفنده آرام نگرفته است و وضعیت سیاسی در ایران همچنان قرمز است. جنبش اجتماعی مقاومت و مقابله با جمهوری اسلامی نه تنها سر باز ایستادن ندارد، که جنبش سرنگونی در عمیقا در جامعه ریشه دوانده و می رود با محصول زیبای آزادی و برابری کام مردم را شیرین کند.

گشت دوم ارشاد، به دنیا نیامده سقط شده است. سخنگوی”دولت رئیسی” اعلام کرد: “رئیس جمهور” فرمان شروع بکار گشت ارشاد را نداده است. آن یکی می گوید نقشه فقط زیر سرِ وزیر کشور است تا استیضاح نشود. رئیس مجلس مافیای اسلامی می گوید: با مجلس هماهنگی نشده. و حالا “عضو کمیسیون امنیت مجلس” می گوید قرار نیست کسی دستگیر شود فقط “تذکر” می دهیم و “کار فرهنگی” می کنیم.

فقط همان دو روز اول از شروع به کار مجدد گشت ارشاد کافی بود تا در نقاط مختلف ایران از جمله در رشت و تهران به این کودن ترین جانیان تاریخ فهمانده شود که جمهوری اسلامی یارای مقابله با مردمی که در میدان مبارزه اند ندارد. دیدن بخش دوم کمدی گشت ارشاد نشانه ای از پایان کار تراژدی جمهوری اسلامی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *