رژه در دفاع از انسانیت! – پریسا پوینده

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شنبه۲۲ جولای  رژه ای از طرف جامعه LGBTQ+ و حامیان آنان درآمستردام هلند برگزار شد.

آنچه طی سالهای زندگیم در خارج از ایران، بعنوان شخصی که بخشی از زندگیش را در جامعه دیکتاتورزده بسر برده، برایم قابل توجه بوده وهست حضور آزادانه این افراد با لباس، پوشش و آرایش انتخابی،  بدور از هر گونه ترس و وحشت، فشار و سرکوب دولتی در خیابانها است.

جامعه هم جنس گرایان، دو جنسیتی ها و ترانسهای متشکل در ایران، جمعیت نسبتا جوانی است که تاریخا توسط مذهب و قانون متاثر از آن از بی حقوقی مطلق رنج برده است، اما طی سالهای گذشته توانسته علنی تر ابراز وجود و مطالبه گری کند.

رژیم  اسلامی با سیاست های غیر انسانی و متعلق به دوران بربریت با اشاعه فرهنگ و تصویب قوانین همجنس گراستیزی، سعی درنادیده گرفتن این بخش از جامعه، بعنوان گرایش جنسی متفاوت تری از آنچه که در قرآن و اسلام آمده، داشته است.

رژیم با جرم انگاری‌ هم جنس گرایی و با اعدام دو هم جنسگرا درسال ۲۰۱۵ درمشهد، تلاش کرد صدای این بخش از جامعه را خفه و مبارزات آنان را به عقب براند. اما به یُمن مبارزات و اعتراضات قوی علیه اعدام این دو جوان در سراسر دنیا، اعدام هم جنسگرایان عملا در ایران متوقف شد.

رئیسی هفته گذشته در سفرش به اوگاندا، فضایی  پیدا کرد تا بتواند به جامعه ال جی بی تی کیو پلاس یکبار دیگر حمله کند. او بخوبی میداند یکی از دستاوردهای انقلاب زن زندگی آزادی دفاع همه جانبه مردم از این بخش از جامعه است.

تمام دست و پا زدنها و خزعبلات رئیسی و رژیم در دل روزهایی که  در سراسر جهان اقلیتهای جنسی برسمیت شناخته شدنشان را بعنوان یک شهروند برابر جشن میگیرند، ایجاد رعب و وحشت در آستانه سالروز به قتل رسیدن ژینا (مهسا) امینی است. رژیم خوب میداند مردم دوباره خود را در کردستان و جای جای ایران برای به خیابان آمدن آماده میکنند.

از طرفی مردم آزادیخواه و انساندوست این روزها در سراسر جهان در دفاع از جامعه ال جی بی تی کیو پلاس در ایران و در حمایت از انقلاب زن زندگی آزادی خیابانهای اروپا را تسخیر کرده اند.

امروزشنبه در خیابانهای آمستردام فریاد زدیم “حمله به جامعه ال جی بی تی کیو پلاس حمله به انقلاب زن زندگی آزادی است” و خواستار حقوق برابر شهروندی، همین امروز، برای آنان هستیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *