جایزه گذار ترور سلمان رشدی مُرد – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“آیت الله” حسن صانعی جایزه‌ گذار ترور سلمان رشدی و سرپرست”بنیاد پانزده خرداد”جمهوری اسلامی مُرد. صانعی در سال ۱۳۶۲ با حکم خمینی، به عنوان سرپرست “بنیاد ۱۵ خرداد”، جایزه‌ای برای ترور سلمان رشدی تعیین کرد. در سال ١٣٩١ جایزه ترور سلمان رشدی را به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار افزایش داده و تروریست های اسلامی را تشویق کرد که رشدی را هر چه زودتر به قتل برسانند.

پشت سر حسن صانعی یک حکومت بود که برای سلمان رشدی حکم مرگ صادر کرده و جایزه ای کلان برای ترور او در نظر گرفته بود. این صراحت در اعلام ترور یک نویسنده در آن سوی دنیا توسط سران یک حکومت (و شخص خمینی) بازگو کننده شرایط ویژه ای است که جمهوری اسلامی در آن مقطع تاریخی به قدرت رسیده بود.

حکومت اسلامی با اقدامات رادیکال اسلامی اش در صدد بود همه تروریست های اسلامی را در جهان تحت سیطره و نفوذ خود بگیرد و از این موقعیت بالانس و موازنه قدرت جمهوری اسلامی را در جهان بالا ببرد. کسب این هژمونی از جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه ای می ساخت و باعث می شد همه کشورها حساب ویژه ای برای این حکومت باز کنند و در نقد اسلام و جمهوری اسلامی محتاط تر شوند.

این اعلام رسمی تهدید به ترور و عملی کردن قتل مخالفین و منتقدین اسلام و جمهوری اسلامی در خارج، بازتاب داخلی نیز داشت و به فضای خوف و وحشت دامن می زد. ترور در خارج، بسیج نیروهای تروریست وفادار به جمهوری اسلامی و ناامن کردن کشورهای منطقه، فتوای قتل آزاد اندیشان و نویسندگان در گوشه و کنار جهان از جمهوری اسلامی یک بازیگر سیاسی موثر در خارج از ایران ساخته بود.

شرایط تماما به ضرر جمهوری اسلامی تغییر کرده است. هم اکنون یک جوان به حکم دادگاه سوئد قرآن را در این کشور سوزانده است. اقدام جمهوری اسلامی احضار سفیر سوئد و ابراز ناخرسندی از این عمل است و می خواهد بدون تشنج از این وضعیت ویژه عبور کند تا رابطه با کشورهای اروپایی بیش از این بهم نخورد. به این شرایط، تنفر عمومی مردم ایران از اسلام و حکومت اسلامی را هم اضافه کنید و فاکتور انقلاب زن زندگی آزادی را در معادلات سیاسی در نظر بگیرید تا به این واقعیت برسید که کار اسلام سیاسی و در راس آن جمهوری اسلامی در ایران رو به پایان است. سرنگونی جمهوری اسلامی پایان کار تروریست های اسلامی در جهان نیز خواهد بود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *