گشت ارشاد و دعواهای درونی – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حکومت اسلامی در تقلاست حسابی از محرم و حسین و کربلا برای بازتحمیل حجاب و عقب راندن زنان استفاده کند. گشتهای ارشاد را دوباره راه اندازی کرده و به زنان بدون حجاب تعرض و توهین میکنند و بعضا دستگیری. اما با تمام وجودشان وحشت زده اند. میدانند که دارند با دم شیر بازی میکنند و جامعه کلا علیه شان است. به همین دلیل دعواهایشان بر سر حجاب بالا گرفته است.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای که پنجشنبه این هفته منتشر شد در مورد گشت ارشاد و تعرض به زنان و تحمیل حجاب اجباری، به حکومت هشدار داده و نوشته است: “این روزها، مجددا، شاهد برخوردهای نامعقول و غیر انسانی نیروی انتظامی با پدیده بی‌حجابی یا بد حجابی هستیم که نه تنها هیچ وجهۀ قانونی و شرعی ندارد، بلکه وهن به اسلام و انسانیت تلقی می‌شود. آیا عبرت و هزینه‌ها و بدنامی‌های زیاد پس از قتل مهسا امینی بس نبود، که اکنون گشت ارشاد دوباره به خیابان‌ها بازگردد و با “برخوردهای غیر قانونی و غیرشرعی با برخی بانوان” باز در پی تکرار آن سیاست شکست خورده هستند؟”

از این نوع مخالفت خوانی ها زیاد است. از جناح “اصولگر” نیز شمار زیادی از افراد و شخصیتهایشان مدام در مورد گشت ارشاد و حجاب اجباری هشدار میدهند. جالب اینست که اینها مفسرین اسلامند اما امروز بعد از چهل سال جنایت و خفقان و سرکوب که خود نیز در آن سهیم بوده اند به تازگی کشف کرده اند که حجاب اجباری یک سیاست “غیرشرعی و غیر قانونی” و به زیان اسلام است! این درس را انقلاب زن زندگی آزادی به آنها داده است. از ترس نابودی اسلام و نظامشان، طرفدار حقوق “بانوان” و انسانیت و عبرت حاکمان شده اند و به دست اندرکاران هشدار میدهند که متوجه “وهن به اسلام” باشید.

مردم این کشور در این چهل سال اما با گوشت و پوست لمس کرده اند که قانون و اسلام و شرع همین لجنی است که حاکمین دارند با هزینه کردن جان و زندگی مردم، پیاده میکنند. و انقلاب میخواهد کل این سیستم و این نظام و قوانین و شرعش را برای همیشه به زباله دان بیندازد.

نجات این حکومت و این سیستم نه با گشت ارشاد و تعرض به زنان، و نه با دفاع از قانون و شرع، ممکن نیست. اما تحت هر عنوانی اینها با جنایات و تعرضات حکومت مخالفت کنند کارنامه خود را در برابر مردم سبک تر کرده اند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *