ناخونهایتان را بجوید! پیروز این میدان مائیم! – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

علی معلمی، نمایندۀ مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با وبسایت جماران گفت: “جریمه کردن با مبلغ این مشکل ( بی حجابی) را حل نمیکند. این بی حجابیها نیاز به تعزیرات دارد و بهترین تعزیرات شلاق است نه پول.”

جامعه دارد از درون و بیرون می جوشد. شور و شوق استقبال از سالگرد انقلاب را در چهرۀ جوانان، و صد البته ترس و نگرانی را در چهرۀ دولتیها میتوان دید. خیلی حس خوبیست. این احساس که توانائیها و قدرت اتحاد و یکپارچگی هر روز بیشتر خود را عیان میکند. لایحۀ حجاب و عفاف مصوب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، اعلام جرم علیه بی حجابان، برشمردن مجازاتهای سنگین و بی سابقه برای زنان بی حجاب، محروم کردن بی حجابها از خدمات پزشکی و بانکی، بازگرداندن گشت ارشاد به خیابانها، و هر ترفند دیگری را که رژیم به کار گرفت تا سنگر فتح شدۀ حجاب را باز پس بگیرد، شکست خورد.

در رسانه ها به وفور تصویر زنانی را میبینیم که شجاعانه، بی حجاب هستند و نمیخواهند به عقب برگردند. زنانی که میدانند زندان حجاب را نمیخواهند و ذره ذره ی وجودشان آزادی را در کل جامعه فریاد میزند. و پژواک این فریادها همراهی دادخواهانی ست که به اعدام نه میگویند، بازنشستگانی است که منزلت میخواهند، جوانانیست که آینده میخواهند، و جامعه ای است که از فقر و تبعیض و بی حرمتی خسته است. از خودیهایشان صدا در میآید که لایحۀ حجاب و عفاف کار ساز نیست. میدانند که مردم دارند از خشم منفجر میشوند.

سیستان و بلوچستان دارد از  بی آبی میسوزد، معاون وزارت بهداشت دارد مینالد از اینکه ۱۵۵هزار تخت فرسوده در بیمارستانها دارند و سوسک از در و دیوار بعضی بیمارستانها بالا میرود و بودجه ای برای ایمن سازی به آنها نمیدهند، طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس ۱۰ در صد کودکان کار به مدرسه نمیروند، اینها در رسانه های خودشان باز گو میشود. مردم اینها را میبینند. و طی ۴۵ سال دیده اند که دولت به حل مشکلات کاری ندارد ولی دستگاه سرکوبش را مجهز میکند. بودجه برای سرکوب دارند. و امروز با وقاحت تمام میگویند بی حجابها را باید شلاق زد.

آیا به آنها اجازۀ این درجه از بی شرمی را میدهیم؟ حضور هرچه گسترده تر ما در صفوف انقلاب پاسخ این سئوال است. پر قدرت و متحد به استقبال روز مهسا، سالگرد انقلاب برویم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *