بهار خورشیدی، خورشید قلبهای امیدوار – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این روزها همه جا صحبت از انقلاب مهسا و دستاوردهای آن است. حکومت و مزدورانش طبعا نمیگویند انقلاب و پیشرویها! اما وضع قوانین و بگیر وببندها و در خیلی موارد اذعان به شکست، نشانی از قدرت و پیشروی انقلاب زن زندگی آزادی دارد.

انقلاب ما تا به امروز با جوانان و زنانی پیش رفته که سینه های سرشار از عشق به آزادی و باور به برپایی دنیایی بهتر را سپر کردند و راه را هموار نمودند. چشم‌هایمان پُر از اشک اما قلبهایمان شاد است، چرا که جمهوری اسلامی زیباترین گلهایمان را پرپر کرده اما نتوانست کمترین خللی در امیدمان به پیروزی ایجاد کند. این را جوانانمان به ما هدیه داده‌اند. امیدی که جوانه هایش امروز به درخت تنومند انقلاب بدل شده است.

بهار خورشیدی یکی از دهها گلی است که در شروع جوانی، عشق زندگی را از او دزدیدند. بهار خورشیدی، متولد ۱۳ آذر ۱۳۷۸، نقاش و مدرس زبان انگلیسی بود. او اول مهر ۱۴۰۱ در پی یورش مأموران امنیتی به خانه‌اش در رباط کریم کشته شد. دختری جوان که خورشید گرم خانواده‌اش بود. و نه تنها خانواده که همه اطرافیانش از او گرم میشدند و انرژی میگرفتند. ۱۲ مامور تفنگ بدست به خانه‌اش ریختند و آنچنان به او و آرزوهایش تاختند که حین فرار، از ترس از پنجره به بیرون پرتاب شد و جان باخت.

بهار یکی از صدها جوانیست که آزادیخواهی و بلند پروازی او، شهامت و باور او به تغییر، پایه‌های حکومت را لرزانده و به جامعه جسارت بخشید. جسارت ایستادگی، جسارت پیشروی و جسارت به خواستن و توانستن. بهار از پنجره پرت شد. اما پنجره‌های باز فراوانی نوید بهار زندگی را به سوی همه ما گشوده است.

قلب همه از دیدن چهره‌های جوان، خندان، و زیبای بهارها و از شنیدن خبر کشته شدنشان به درد می آید. گاهی جلو اشکمان را نمیتوانیم بگیریم. اما باور داریم که قهرمانی را از آنها آموخته‌ایم و با وجود آنها میدانیم عقب نمی نشینیم. نمیتوانیم پا پس بکشیم. درهای نیم گشوده با همت ما باز می‌شود. این تعهد ما به قهرمانانمان است. وعده ما در ۲۵ شهریور دور دوم شروع انقلاب است. در خیابانها ملاقات می کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *