سه روز قبل از جان باختن “حضرت عشق” – عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مژگان افتخاری، مادر مهسا (ژینا) امینی، روز پنجشنبه ۱۹ مرداد، در آستانه سالگرد قتل حکومتی دخترش، با انتشار تصویری از مهسا در استوری صفحه اینستاگرام نوشت: “حضرت عشق سه روز قبل از شهید شدنش.”

بار اول نیست که مژگان افتخاری مادر مهسا امینی تصاویری از عزیز جانباخته اش را با متن هایی منتشر می کند. او بارها تصاویری از ژینا را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است که هر بار پیام آور رعشه نابودی بر مافیای حکومت اسلامی بوده است.

جوانان با پخش تراکتهای فراخوان برای شرکت در تجمعات اعتراضی سالگرد انقلاب همه جا را با شعار، “به خیابانها برمی گردیم” پر کرده اند. پژواک صدای بازگشت به خیابانها با شعارهای، “زن زندگی آزادی” و “سرنگون باد حکومت اسلامی” پرده گوششان را پاره کرده است.

جوانان محلات با تجاربی که طی یکسال اخیر بدست آورده اند پخته تر از قبل راه مقابله سازمان یافته را آموخته اند. سالگردها و روزهای تولد تمامی جانباختگان ۴۴ سال گذشته توسط خانواده های دادخواه و توسط مردم سرنگونی طلب، مناسبت هایی هستند که می توان با برنامه ریزی های روشن و هدفمند به استقبال برگزاری تجمعات و تظاهرات های وسیع رفت. زنان و جوانان تجارب و آموزشهای ارزنده و بی نظیری در مصاف با نیروهای درمانده، مستاصل و روحیه باخته حکومت بدست آورده و آموخته اند. هر کدام از این مناسبت ها می تواند بستر و زمینه ای برای فراخوان به تجمعات وسیع باشد.

۲۵ شهریور سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی آغازی مجدد در دور دوم انقلاب برای به میدان آمدن دوباره دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور در اول مهر ماه است. ۲۵ شهریور را می توان با تعطیلی عمومی، و همزمان شرکت در تجمعات اعتراضی استارت زد. در یازده ماه گذشته مردم سقز و دیگر شهرهای کردستان، با اتکا به سابقه و تجربه مبارزاتی باشکوه خود در سازماندهی و شرکت در چند اعتصاب عمومی نقش پیشتاز و ارزنده ای از خود برجای گذاشتند. اینبار نیز قدرتمند تر از پیش می توانند پرچمدار فراخوان به تعطیلی عمومی در روز ۲۵ شهریور در سراسر کشور باشند و با حضور و شرکت هزاران نفره خود بر مزار عزیز جانباخته ژینا، یک روز تاریخی و سرنوشت ساز در آرامستان آیچی را به مشعلی بزرگ تر  برای ادامه انقلاب تبدیل کنند. با مشت گره کرده عمومی و سراسری جواب تهدید و خط و نشان کشیدن برای خانواده های جانباختگان و مژگان افتخاری عزیز را خواهیم داد. این گوی این میدان.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *