سرنوشت مقامات رژیم در خارج کشور – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

علیه غفور کارگرى، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و رئیس فعلى کمیته ملی پارالمپیک جمهورى اسلامى، به اتهام شرکت او در شکنجه و  کشتار معترضین، یک شکایت قضایى از طرف دو انجمن غیر دولتى در فرانسه طرح شده است. خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ششم شهریور به نقل از کمیته برگزارکننده المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد که غفور کارگری اکنون در چارچوب سمینار روسای کمیته‌های پارالمپیک در پاریس به سر می‌برد. صدور ویزا از سوی دولت فرانسه به غفور کارگری و سپس ورود او به خاک فرانسه موجب خشم نهادهای مدنی شده است.

آیا غفور کارگرى هم به سرنوشت حمید نورى دچار میشود و جاده براى بازداشت هر مقام دیگر جمهورى اسلامى که پا به خارج کشور بگذارد، بازتر میشود؟ این سئوالى است معتبر که شواهد حاکى از این است که جواب این سئوال یک آرى بزرگ است، از جمله اینکه؛ ارائه دهنده این شکایت، امانوئل دائود، وکیل انجمن ″فم آزادی‶ (زنان آزادی) در فرانسه و انجمن غیردولتی ″خانه آزادی‶ در سوئد است؛ کسى که سابقه پیگیری عدالت در سطح بین‌المللی را دارد و پیش از این پرونده قضایی حقوقی علیه ولادیمیر پوتین به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه را ارائه کرده است. چند ماه پیش، حکم بازداشت بین‌المللی علیه پوتین صادر شد و او نتوانست در نشست اخیر سران بریکس در آفریقای جنوبی شرکت کند. همینطورعفو بین الملل در گزارش هفته گذشته خود در رابطه با تشدید آزار خانواده کشته‌شدگان در ایران، درخواست بازداشت عاملان کشتار معترضین در ایران را کرده است.  امانوئل دائود، با تسلیم شکایت نامبرده به دستگاه قضایی فرانسه،  اقدام این کشور در صدور ویزا برای غفور کارگرى را ″توهین به همه قربانیان سرکوب در ایران، پیش از همه، زنان‶ ایرانی دانسته است.

از این شکایت قضایی باید در سطح وسیعى حمایت کرد. باید افکار عمومى در سطح جهان را حول این حقیقت که جمهورى اسلامى نماینده مردم ایران نیست بلکه قاتل آنهاست، بسیج کرد. جمهورى اسلامى ایران باید در سطح جهانى بایکوت و منزوى شود، نمایندگان این حکومت جنایتکار باید از همه مجامع بین المللى اخراج شوند و حکم جلب بین المللى براى همه مقامات و فرماندهان رده هاى بالاى حکومت اسلامى که در کشتار و جنایت شریک هستند، صادر شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *