تهدیدات علیه اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق! – یدی محمودی

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه رژیم اسلامی روز دوشنبه ششم شهریور از توافق با دولت عراق برای خلع سلاح و جابجایی گروه های مسلح مخالف رژیم در اقلیم کردستان خبر داد.

روشن است که تقلای رژیم اسلامی برای فشار بر اپوزیسیون خود در عراق بر خلاف ادعای رژیم، بخاطر امنیت و آسایش منطقه و “امنیت در مرزها” نیست، چرا که عامل اصلی نا امنی، ترور، آدم ربائی و شکستن مرزها در منطقه خود رژیم اسلامی و سپاه جنایت پیشه پاسداران اسلامی است.

رژیم اسلامی در اقلیم کردستان صدها نفر از مخالفین خود را ترور کرده است. این رژیم بارها مقرهای احزاب اپوزیسیون در اقلیم کردستان را بمباران کرده، دهها نفر را کشته و زخمی کرده است و این در حالیست که نه تنها امروز بلکه سالهاست که احزاب مسلح مستقر در اقلیم کردستان اعلام کرده اند سلاحشان برای دفاع از خود در مقابل حملات رژیم اسلامی و مزدوران اجیر شده او در اقلیم کردستان بوده است.

امروز در شرایطی سخنگوی رژیم قاتلان اسلامی توافقات سریشان را افشا می کنند که داریم به سالگرد شروع انقلاب زن زندگی آزادی نزدیک می شویم. مردم در شهرهای کردستان و سراسر ایران خود را برای ۲۵ شهریور سالروز قتل مهسا – ژینا امینی، سمبل انقلاب زن زندگی آزادی آماده می کنند و رژیم اسلامی از ترس اعتراضات کوبنده مردم است که خود را به هر دری می زند تا به خیال خود بتواند جلو موج جدیدی از اعتراضات را بگیرد.

باید توافقات کثیف دولتهای ایران و عراق علیه اپوزیسیون مستقر در اقلیم کردستان و هرگونه همکاری احزاب حاکم در کردستان عراق با چنین توافقی را بشدت محکوم کرد.

راه حل صلح و امنیت در منطقه نه خلع سلاح  و جابجایی احزاب و سازمانهای اپوزیسیون در منطقه بلکه ادامه انقلاب زن زندگی آزادی و پایان دادن به عمر ننگین حکومتی است که ۴۴ سال است امنیتی برای کسی جز مزدوران خود در منطقه نگذاشته است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *