ملاقات پادوهاى مافیاى اسلامى – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به گزارش خبرگزاریهاى مختلف، یک هیئت ٧ نفرى مجلس شوراى اسلامى ایران با محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا (نخست وزیر) طالبان و مقامهاى دیگر طالبان دیدار کرده‌اند.

به گزارش بی بى سى در خبرنامه حکومت طالبان آمده است که آقای عبدالکبیر در این دیدار گفته است: “امارت اسلامی (حکومت طالبان) با تمام جهان به ویژه با ایران خواهان تعامل مثبت در فضای احترام متقابل می‌باشد.” او اضافه کرده است: “افغانستان و ایران مشترکات زیاد دارند و نیاز است تا در بخش های مختلف روابط خوب توسعه یابد.”

در عالم سیاست دیدار این دو قبیله آدمکش و دزد، ناخودآگاه هر خواننده را یاد صحنه هاى جلسات فیلمهاى مافیایى مى اندازد. البته با یک خروار ریش و پشم! از سوى دیگر اوضاع سیاسى و اقتصادى رژیم اسلامى آنچنان قاراشمیش است که حتى ارتباط با طالبان هم یک امتیاز محسوب میشود. با وساطت چین و روسیه سر از بریکس در میاورد و در عین حال ظاهرا به یکى از عمده ترین شرکاى اقتصادى طالبان تبدیل شده است!

معلوم نیست که باید الدرم بلدرم هاى رژیم در سیاست خاورمیانه را باور کنیم یا این واقعیت را که همین چند وقت پیش توان جواب چهار گله تفنگچى طالبان را نداشت! از همه سخیف تر و مشمئز کننده تر اظهار لطف طرفین به هم دیگر است. صحنه مضحکى که قداره بندان منطقه با ناز و کرشمه شترى، البته با عرض پوزش از شتران محترم، به هم دیگر دل میدهند و قلوه مى ستانند و از “مشترکات طرفین” صحبت میکنند!

نا گفته پیداست که یکى از مشترکات ملکوتى طرفین ضدیت ذاتى و دینى آنها با زنان این دو کشور است و این درست همان زمینه و نقطه اشتراک مبارزات زنان این دو کشور نیز هست. با هر پیشروى در مبارزات زنان ایران، تمامى ارتجاع منطقه به ویژه ارتجاع اسلامی حاکم در این دو کشور به لرزه در میآیند. این جرثومه هاى قرون وسطایى در یافته اند که تحولات سیاسى ایران دامن تمامى این حضرات را خواهد گرفت و از اکنون در حال چاره اندیشى هستند.

آنچه روشن است بالانس روابط این دو رژیم “غیر متعارف” از یک نقطه تعادل به یک نقطه تعادل در حال نوسان خواهد بود و در بهترین حالت یک “تعادل مافیایى” است. رمز روابط این دو رژیم را شاید در این جمله فیلم پدر خوانده میتوان خلاصه کرد که  “دوستانت را به خودت نزدیک نگه دار ولى دشمنانت را نزدیکتر”.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *