جنگ اسرائیل و نیروهای اسلامی، تماما جنگی علیه مردم است! - حزب کمونیست کارگری ایران

جنگ اسرائیل و نیروهای اسلامی، تماما جنگی علیه مردم است! – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تهاجم  حماس به اسرائیل و عکس العمل دولت اسرائیل به این تهاجم شروع جنگی علیه مردم اسرائیل و مردم فلسطین است و روشن بود که ابعاد و دامنه وسیعتری پیدا خواهد کرد. همین امروز حزب الله لبنان نیز با حمله به مناطقی از اسرائیل وارد جنگ شده است و جنگ ابعاد وسیعتری بخود گرفته است. این جنگ تا همینجا حداقل ۵٠٠ کشته و هزاران مجروح و شماری اسیر جنگی داشته است که شمار زیادی آز آنان شهروندان غیر نظامی هستند. این آغاز جنگی وحشیانه و خانمان برانداز است که در ادامه خود  شمار بسیار بیشتری از مردم هر دو طرف را قربانی خواهد گرفت. این جنگی از هر دو سو تماما ارتجاعی و ضد مردمی است.

جریانات دست راستی اسرائیلی و نیروهای فاشیست اسلامی هر دو به فضای کشاکش و جنگ نیاز دارند چون موجودیت آنها به این کشاکش گره خورده است. جمهوری اسلامی یک پای این جنگ و بحران است و شدیدا به این جنگ و فضای جنگی برای منحرف کردن اذهان عمومی و فضای جامعه به سمت دیگری جز انقلاب و سرنگونی نیاز حیاتی دارد.

این جنگ باید از جانب همه نیروهای مترقی و آزادیخواه در سراسر جهان قویا محکوم شود. حماس یک نیروی ارتجاعی و تروریستی اسلامی است که از مساله مردم فلسطین و تراژدی آوارگان فلسطینی سرمایه ای برای قدرتگیری اسلام سیاسی زیر بیرق ضدیت ارتجاعی با آمریکا و اسرائیل ساخته است. حماس و حزب الله به جنبش اسلامی بغایت ارتجاعی متعلقند که جمهوری اسلامی یک رکن مهم آنست.

در سوی دیگر جنگ یکی از راست ترین و ارتجاعی ترین دولتهای اسرائیل قرار دارد که  بیش از هر زمان ابتدائی ترین حقوق مردم فلسطین را نفی و انکار میکند. این جنگی است.

بطور مشخص برای دولت بحرانزده نتانیاهو این جنگ مائده ای آسمانی است تا  زیر پرچم مقابله با تروریستها اعتراضات داخلی را خفه کند و با  دمیدن در احساست مذهبی- ناسیونالیستی موقعیت خود را تثبیت نماید. در سوی دیگر این جنگ نیز احساسات ضد اسرائیلی مردم فلسطین دستمایه حماس و جمهوری اسلامی و حزب الله و کل نیروهای ضد انسانی جنبش اسلام سیاسی برای کشاندن مردم ستمکش فلسطین زیر بیرق سیاه اسلام است. مشخصا جمهوری اسلامی که  بعد از “پیمان ابراهیم” و نزدیکی بیشتر دولتهای اسرائیل و عربستان و امارات موقعیت منطقه ای خود را بیشتر در خطر میبیند، از این جنگ سود میجوید. جمهوری اسلامی که خود در زمینه سازی و تدارک عملی این تهاجم و جنگ وحشیانه نقش داشته است، تلاش میکند تا زیر سایه این جنگ اذهان را از بحران و درماندگی داخلی، و رسوائی و بی اعتباری منطقه ای و جهانی که انقلاب زن زندگی آزادی نصیبش ساخته منحرف کند و در منطقه نیز موقعیت از دست رفته خود را بازیابد.

همه این نیروهای قومی مذهبی از نفس لاینحل ماندن مساله فلسطین و ادامه جنگ و تخاصم  بین “اعراب و اسرائیل” سود  میجویند. امر اینان نه حل مساله فلسطین، بلکه نفس ادامه این جنگ و تخاصم است. راه حل انسانی و کاملا امکان پذیر مساله فلسطین به رسمیت شناسی دو دولت متساوی الحقوق فلسطینی و اسرائیلی است. راه حلی که با شعار به دریا ریختن اسرائیل و از سوی دیگر سرهم بندی کردن دولتهای “خودگردان” فلسطینی عملا تحت قیمومیت دولت اسرائیل، مداوما غیر ممکن تر و دور از دسترس تر میشود.

جهان متمدن باید علیه  کل این جنگ و نیروهای ارتجاعی در هر دو سوی آن بپا خیزد. این جنگی است که میرود در اسرائیل و در منطقه و بویژه در نوار غزه حمام خون به پا کند.  باید همه نیروهای مترقی و انساندوست و آزادیخواه جهان یک صدا و متحد خواهان قطع فوری این جنگ وحشیانه بشوند و بر راه حل انسانی مساله فلسطین پای فشارند. نجات جان هزاران بیگناه در اسرائیل و نوار غزه و کرانه باختری در گرو اقدام امروز مردم  متمدن جهان است.

حزب کمونیست کارگری همه مردم ایران و جهان را به اعتراض همبسته و قدرتمند به این جنگ ویرانگر و بانیان جنایتکار آن با خواست قطع فوری جنگ فرا میخواند. در داخل کشور نیز باید در مقابل تبلیغات حکومت اسلامی در دفاع از جنگ و کشتار ایستاد و آنرا افشا کرد و اجازه نداد که حکومت که کمرش زیر فشار انقلاب زن زندگی آزادی خم شده است به کمک این فضای جنگی در منطقه کمر راست کند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *