اقتصاد فلج و صنایع پر رونق نظامی! - کاظم نیکخواه

اقتصاد فلج و صنایع پر رونق نظامی! – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حکومت اسلامی به مفهوم دقیق کلمه دلال مرگ و کشتار است. فقط یک نوع صادرات پردرآمد دارد و آن سلاح‌های کشتار است. مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ادعا کرد که ایران در سال ۱۴۰۱ یک میلیارد دلار صادرات نظامی داشته و ۷ هزار شرکت ایرانی دراین‌رابطه کار می‌کنند که بیش از صدهزار نفر در آنها مشغول کارند.

یکی از صادرات نظامی جمهوری اسلامی، پهپادهای انتحاری به روسیه برای جنگ اوکراین است. مقامات حکومت ارسال تسلیحات به روسیه را تکذیب کردند. پس از آن‌که روسیه به قول ظریف به جمهوری اسلامی “رودست زد” و اذعان به استفاده از پهپادهای انتحاری حکومت اسلامی در جنگ علیه اوکراین کرد، امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت که این پهپادها پیش از جنگ اوکراین به روسیه ارسال شده‌اند! و این باعث گسترش تحریم‌ها علیه حکومت شد.

گزارش‌ها گویای این است که موتور اصلی این پهپادها در کشورهای کانادا و تایوان و چین و سوئیس و بعضاً آمریکا تولید شده و اکثرا از طریق تجارت قاچاق به جمهوری اسلامی رسیده است.

درهرحال گسترش صنایع نظامی سیاست تمام حکومت‌های منفور است که با انقلاب و سرنگونی مواجه‌اند. صدام حسین و قذافی و حسنی‌مبارک و بقیه دیکتاتورهای سرنگون شده مردم را به فقر و محرومیت محکوم کرده بودند؛ اما پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را داشتند و مهم‌ترین تولیدات داخلی‌شان صنایع نظامی بود. این تسلیحات اما سرنگونی‌شان را برعکس تسریع کرد. صدام حسین پیشرفته‌ترین و کشنده‌ترین سلاح‌های شیمیائی را در عراق به همین شیوه جمهوری اسلامی تولید می‌کرد و با آنها جنایات عظیمی کرد. اما مشکل بقا را نتوانست حل کند. قذافی هم همین‌طور. حسنی‌مبارک هم مدام به قدرت نظامی‌اش می‌بالید. در خیلی از موارد این تولیدات نظامی یک احساس قدرت پوشالی به دیکتاتورها می‌دهد که به بحران‌هایی وارد شوند که نتیجه‌اش تسریع سرنگونی‌شان است. عین دخالت‌های امروز جمهوری اسلامی در اسرائیل که خطر را بیخ گوششان آورده و مدام مجبورند شکرخوری کنند که در حمله حماس دست نداشته‌ایم.

آخوندهای حاکم با مشاهده قدرت و صنعت کشتار انسان‌ها به وجد می‌آیند. رفاه و شادی و زندگی را فقط برای خودشان می‌خواهند و مردم باید مدام در ترس مرگ بمانند. اقتصاد کشور فلج کامل است. اما اینها با افتخار می‌گویند یک میلیارد دلار صادرات نظامی داشته‌ایم. به آنها باید گفت که مطمئن باشید که شما را با تمام تولیدات نظامی و سیاست‌های مرگ‌زایتان در گورستان تاریخ دفن خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *