کارگری در خطر حکم اعدام - محسن ابراهیمی

کارگری در خطر حکم اعدام – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

باز هم یک خبر خشم برانگیز. بازهم توطئه قتل یک شهروند، این بار توطئه قتل علیه کارگر به دست میلیاردرهای اسلامی حاکم.

کارگری به نام حسن خلخال‌زرد، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر زادگاهش، گالیکش در استان گلستان در مهرماه ۱۴۰۲ بازداشت شد. او با اتهامات شناخته شده و سنگینی همچون “سب‌النبی”، “توهین به مقدسات اسلام” و “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” مواجه است.

حسن خلخال‌زرد، کارگر جوانی است که در میان محرومیت متولد شده؛ برای آوردن لقمه نانی بر سفره خانواده محرومش در سفره‌خانه‌های تهران دور از خانه و زادگاهش کارگری کرده؛ و ظاهراً در فضای مجازی درد دل و رنج و محرومیت و خشمش علیه میلیاردرهای حاکم و قوانین اسلامی‌شان را بیان کرده است و امروز در زندان همان‌ها شبح طناب دار بالای سرش می‌چرخد!

داستان این کارگر محروم و معترض علیه سرمایه‌داران اسلامی و قوانین و مقدساتشان، گوشه‌ای و نمونه‌ای دیگر از جنگ میان کارگران و میلیاردهای اسلامی حاکم است. حکامی که فقط یک چیز برایشان مقدس است: ثروت‌های نجومی که چپاول می‌کنند. قرآن و پیامبر و امامان معصوم قرار است در امر دزدی و چپاولشان خدمت کنند. البته که دستشان رو شده و مقدساتشان به‌اندازه خودشان برای مردم نفرت‌انگیز است.

امروز حسن خلخال‌زرد در چنگال دزدان سفره کارگران اسیر است. یکی از نزدیکان او در پیامی گفته است که “نگذارید در سکوت جنایتشان را انجام بدهند. مردم ایران باید بدانند برای چه جرایم خیالی جان جوانان مردم را می‌گیرند.”

مردم با “جرایم خیالی” خوب آشنا هستند. خوب می‌دانند مجرمین واقعی چه کسانی هستند. خوب می‌دانند که نبردی بزرگ میان کارگران معترض و لاش‌خواران حاکم در جریان است. خوب می‌دانند در یک‌سوی این نبرد آیت‌الله‌های میلیاردر، سرداران سپاه، امامان جمعه، سران سه قوه، سارقین میلیاردی از جمله غارتگران چای دبش و شرکت چهارده‌معصوم و بیت خامنه‌ای صف‌کشیده‌اند و در سوی مقابل اکثریتی عظیم کمین کرده‌اند و آماده یورش. زندگی حسن خلخال‌زرد، شهروندی رنج‌دیده و معترض از میان طبقه کارگر، نمونه‌ای از زندگی میلیون‌ها کارگر و میلیون‌ها مردم محروم است که علیه حکومت اسلامی به‌پاخاسته‌اند. نجات او از چنگال‌های خونین دستگاه قضایی حاکم بسیار مهم است. هم به‌خاطر نجات جان یک انسان و یک کارگر و هم به‌خاطر شکست‌دادن حکومت و قضاتش در سنگر خونین اعدام، به‌خاطر پیشروی در مقابل حکومت اعدام، همه‌جا باید صدای حسن خلخال‌زرد باشیم.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *