مهسا و آرمیتا مستحق پناهندگی نبودند - کیوان جاوید

مهسا و آرمیتا مستحق پناهندگی نبودند – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دولت آلمان در کمال وقاحت اعلام کرده است بی‌حجابی دلیلی بر پناهنده شدن نیست. یک زن ایرانی به دلیل اینکه نمی‌خواسته در ایران حجاب داشته باشد و می‌خواسته منطبق بر “ارزش‌های غربی” زندگی کند، در آلمان تقاضای پناهندگی داده بود؛ اما دادگاه تشخیص داد که امتناع از داشتن حجاب دلیل کافی برای پناهندگی نیست.

فقط یک‌لحظه فکرش را بکنید که مهسا امینی عزیز از هفت‌خان موانعی که در راه رسیدن به اروپا وجود دارد به آلمان رسیده و به خود گفته است بالاخره تمام شد و من می‌توانم به‌خاطر وجود یک حکومت ضد زن که هویت، کرامت و انسانیت مرا لگدمال کرده است در آلمان اقامت بگیرم؛ اما در بهت و ناباوری از قاضی جواب منفی دریافت می‌کند. یک‌لحظه تصور کنید آرمیتا در دادگاهی در آلمان دلیل تقاضای پناهندگی‌اش را برای قاضی توضیح می‌دهد و می‌گوید به دلیل رعایت‌نکردن حجاب اسلامی – اجباری جانم در خطر بوده و هر لحظه ممکن بود توسط یکی از این اوباش اسلامی به قتل برسم و ناباورانه جواب می‌گیرد بی‌حجابی دلیل برخورداری از حق پناهندگی نیست. باید گفت کجایند آن نمایندگان مجلس در آلمان که برای مهسا اشک ریختند و موهایشان را قیچی کردند؟ کجایند آن خیل سیاستمداران سالوس که برای همدردی با مردم ایران در برابر دوربین صف می‌کشیدند و بیانیه‌های پُرطمطراق می‌دادند تا مقبول مردم ایران واقع شوند. ریاکاری به‌راستی مرز نمی‌شناسد.

عصبانیت کافی نیست و دردی را درمان نمی‌کند. علیه این قوانین ضدانسانی متحد شوید و دست در دست هم علیه این قسی‌القلب‌هایی که لباس فاخر انسانیت بر تن کرده‌اند مبارزه کنید. متشکل شوید و به نام انسانیت حق خود را از این دولت‌ها بگیرید. انسان‌دوستان شریف آلمانی در صف شما قرار دارند. انقلاب زن زندگی آزادی بزرگ‌ترین دلیل این واقعیت است که زنان پیشتاز مبارزه برای به چنگ آوردن آزادی، از جان خود مایه گذاشتند و به بند کشیده شده، مورد تجاوز قرار گرفته، احکام بسیار سنگین دریافت کرده و بعضاً بعد از آزادی از زندان به‌خاطر شکنجه‌هایی که دیده بودند دست به خودکشی زدند.

با فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در آلمان تماس بگیرید تا از تجربه غنی این سازمان‌دهندگان دفاع از حق پناهندگی بهره‌مند شوید. به دولت‌های اروپایی نشان دهید حق گرفتنی است و برای تحقق این حقوق از پا نمی‌نشینید.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *