در تقابل با احضار ۹ معلم معترض - شهلا دانشفر

در تقابل با احضار ۹ معلم معترض – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

طبق خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ۹ نفر از معلمان معترض در استان گیلان جهت محاکمه در بیدادگاه حکومت برای ساعت ۹ صبح روز ۲۳ بهمن احضار شده اند. این معلمان با اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت و برگزاری تجمعات اعتراضی و تمرد به محاکمه کشیده میشوند. مصداق واقعی این اتهام اعتراضات معلمان علیه فقر، تبعیض و بی تامینی است که با فریاد “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست” و با مطالبه تحصیل رایگان برای همه کودکان به صدای اعتراض کل جامعه تبدیل شد. جرم این معلمان تمرد در برابر بساط توحش و بربریت حکومت است. اسامی معلمان احضار شده به دادگاه در گیلان عبارتند از: انوش عادلی، محمود صدیقی پور، عزیز قاسم زاده، تیمور باقری کودکانی، طهماسب سهرابی، غلامرضا اکبرزاده باغبان، علی نهالی، محمدجواد سعیدی و جهانبخش لاجوردی.

لازم به یادآوری است که هم اکنون انوش عادلی، محمود صدیقی پور و عزیز قاسم زاده با محکومیت یک ساله در زندان لاکان رشت بسر میبرند.

این خبر نشانگر ادامه فشارهای سیستماتیک امنیتی بر معلمان مبارزی است که با مبارزات قدرتمندشان در سالهای اخیر حماسه آفریدند و توانستند بیش از ۲۰۰ شهر را به اعتراض بکشانند. از همین رو جمهوری اسلامی که قدرت بسیج و اتحاد مبارزاتی معلمان را تجربه کرده است در جریان انقلاب زن زندگی آزادی و طی یکسال و نیم گذشته آنها را زیر بیشترین فشارهای امنیتی قرار داده است. این فشارها بصورت پرونده سازیهای امنیتی و صدور احکامی چون اخراج، تبعید، انفصال از خدمت، زندان و حتی محرومیت از برخورداری از همان طرح سرهم بندی شده رتبه بندی صورت گرفته است. در مقابل معلمان با کارزارهای مبارزاتی و در اشکالی چون جمع آوری طومارهای اعترضی، دیدارهای همبستگی با خانواده های معلمان زندانی و همراهی کردن همکارانشان هنگام احضارها و تبدیل دادگاهها به صحنه اعتراض خود، الگویی از مبارزه علیه سرکوبگریهای حکومت بوده اند. معلمان از امضا کنندگان منشور خواستهای  حداقلی زن زندگی آزادی بوده اند. در هفته اخیر نیز شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای به کارزار “نه به اعدام پیوست” و با تاکید به اینکه با سرکوب، زندان و اعدام نمیشود مانع بیان خواستهای به حق مردم شد، بلکه موجب خشم و نفرت عمومی میشود، بر لغو مجازات اعدام تاکید کرد.

این جواب قاطع معلمان به سرکوبگریهای حکومت است. احضار معلمان به دادگاهها را قاطعانه محکوم کنیم و حامی اعتراضاتشان باشیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *