قطع انگشتان به اتهام سرقت توسط دزدان حاکم - حسن صالحی

قطع انگشتان به اتهام سرقت توسط دزدان حاکم – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جنایات جمهوری اسلامی علیه شهروندان اشکال متفاوتی دارد. یکی از آنها “قصاص عضو” است که مطابق با قوانین ارتجاعی شریعه اسلام اجرا می شود. چند روز پیش جانیان حاکم بر ایران انگشتان یک مرد را به اتهام دزدی قطع کردند. این مرد ۳۴ ساله متهم شده بود که ۵ گوسفند از یک دامداری متعلق به یکی از اعضای سپاه پاسداران را سرقت کرده است. اتهامی که این مرد در طول ۱۳ ماهی که در زندان بود انکار میکرد و با اینهمه انگشتان وی را قطع کردند.

جمهوری اسلامی خود حکومت دزدان حرفه ای است و وقتی خودشان دزدی می کنند به یکدیگر مدال افتخار می دهند ولی شهروند بینوایی را به اتهام دزدی مطابق مجازات قرون وسطایی اسلامی دچار نقض عضو می کنند. این اوج وحشیگری و رذالت رژیم فاسد جمهوری اسلامی است. چنین جنایاتی نباید بی پاسخ بماند و لازم است با اعتراض کوبنده ما روبرو گردد.

در ایران جنبش های اعتراضی متفاوتی وجود دارد که علیه وجوه مختلف پلیدی های جمهوری اسلامی جریان دارند. جنبش علیه اعدام، جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی، جنبش برای رفع تبعیض از زنان و غیره. چرا ما نباید جنبشی علیه مجازاتهای وحشیانه اسلامی و از جمله نقص عضو داشته باشیم؟ هر کس که به قانون مجازات اسلامی نگاهی انداخته باشد فورا متوجه می شود که این قانون چیزی جز دستور شلاق زدن، بریدن دست و پا، چشم در آوردن و کور کردن، به صلیب کشاندن و اعمال جنایتکارانه دیگر در بر ندارد.

این قوانین جنایتکارانه اسلامی از هر لجن زاری که آمده باشند به دنیای امروز تعلق ندارند و باید برای همیشه به دور انداخته شوند. این قوانین که به مبنایی برای درد و رنج و شکنجه و آزار شهروندان تبدیل شده است، باید فورا ملغی و برچیده شوند. شکنجه و اعدام و شلاق و نقض عضو بخشهایی از همین قوانین مجازات اسلامی هستند. ما در کنار جنبش های متعدد موجود نیاز به کمپین و کارزاری داریم که کلیت قوانین مجازات اسلامی را به چالش بکشد. این نیاز به شدت احساس می شود.

من از همینجا آمادگی خودم را برای همکاری با هر فرد و نهادی که کلیت این قوانین را نشانه گرفته باشد، اعلام می کنم. باشد که با اتحاد و همکاری خود این قوانین ظالمانه و جنایتکارانه را بهمراه جمهوری اسلامی به زباله دان تاریخ بیاندازیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *