تنبیه کودک، بی‌حرمتی به کل جامعه است - سیما بهاری

تنبیه کودک، بی‌حرمتی به کل جامعه است – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یک کودک دبستانی در شهرستان خورموج آن‌چنان مورد خشونت فیزیکی از طرف مدیر مدرسه قرار می‌گیرد که انعکاس آن در مدیا خشم خیلی‌ها را برمی‌انگیزد. البته این اولین مورد چنین رفتاری از جانب کادر “آموزشی” این مدرسه نبوده است. پیش‌تر هم اتفاقاتی مشابه رخ‌داده بوده؛ ولی علی‌رغم شکایات، کار به جایی نرسید. در پی انتشار خبر، رئیس دادگستری بوشهر از بازداشت مدیر این مدرسه خبر داد.

عجیب جنگلی است این سرزمینی که جمهوری اسلامی ساخته و بر آن حکومت می‌کند. با احترام عمیق به کادر آموزش که از جان مایه می‌گذارند تا آموزش بدهند و از حق کودکان دفاع کنند و آن معلمان عزیز و محترمی که جواب خدمات ارزنده‌شان را با زندان و اخراج و محرومیت از کار در آموزش‌وپرورش می‌گیرند، باید گفت عجب موجوداتی به‌جای این انسان‌های شریف، تحت عنوان “کادر آموزش” به مدارس فرستاده شده‌اند تا آنجا را تبدیل به شکنجه‌گاه‌هایی بکنند که کودک مسموم شیمیایی می‌شود، مورد تجاوز قرار می‌گیرد، و یا تحت تعلیمات! آخوندهای اعزامی به مدارس قرار می‌گیرد و هم‌زمان کرورکرور معلمان را به جرم آزادی‌خواهی و دفاع از مطالبات انسانی خود اخراج می‌شوند.

سینا قلندری خبرنگار محلی استان لرستان با انتشار ویدئویی در شبکۀ ایکس، از پارگی کبد یک دانش‌آموز کوهدشتی بر اثر تنبیه توسط معلمش خبر داده بود و گزارش پایگاه خبری حکومتی رکنا از پافشاری معاون مدرسه‌ای در ورامین برای اخراج یک دانش‌آموز کلاس اول دبستان خبر داد که موجب به کما رفتن این کودک شده است. اینها مشتی نمونۀ خروار است. کافی است به جستجوگر گوگل مراجعه کنید و دنبال “تنبه فیزیکی کودکان در مدارس ایران” بگردید. عمق فاجعه را نه در ابعاد واقعی که فقط بخشی از آن را در خواهید یافت.

میزان انسانیت هر جامعه‌ای را در نگاهش به کودکان و جایگاهی که کودک در قوانین و عملکرد آن جامعه دارد می‌توان سنجید. تحت حکومت جمهوری اسلامی هیچ بخشی از جامعه در امان نیست. کودک توان دفاع از خود را ندارد. از خشونت می‌ترسد. جرئت بلندکردن صدایش را ندارد. دست مدیری که روی کودک خورموجی بلند شده، سیلی محکمی است به‌صورت ما. کبد پاره‌شدهٔ کودک ورامینی، انسانیت پاسداری نشدۀ همۀ ماست. صدای این کودکان معصوم باشیم. همراه با معلمان شریف و آزاده علیه جهنمی که به سر کودک آورده‌اند اعتراض کنیم. این مسئله‌ای مربوط به همه خانواده‌ها در سراسر کشور است. بلند شویم و به این وضعیت پایان دهیم. کودکانمان حرمت، امنیت، احترام، اعتمادبه‌نفس و آموزش رفتارهای انسانی احتیاج دارند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *