مقدسات حکومتی در آتش خشم مردم – حمید تقوائی

مندرج در ژورنال شماره ۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که صبح روز گذشته، ۱۵ دی‌ماه، با حضور مردم و مسئولان استان در میدان حضرت قمربنی‌هاشم(ع) شهرکرد رونمایی شده بود شب گذشته با عمل وقیحانه عده‌ای ناشناس به آتش کشیده شد.”

خبرگزاری ایسنا

این “عده ای ناشناس” همان مردمی هستند که در دیماه دوسال قبل، چند روز پس از به هلاکت رسیدن سلیمانی، پوسترهای او را به آتش کشیدند. این بار حتی به چند روز هم نکشید. تندیس کذائی فقط چند ساعت سر پا بود.

 

 اما این یک واقعه استثنائی نیست. حجاب برگیران دانشجویان دختر در جلوی دانشگاه، لگد مال شدن عمامه آخوندها در ملا عام، و نقل و نباتی که هر روزه زنان و مردان معترض نثار اسلام و مقدسات اسلامی میکنند و کلیپهایش در مدیای اجتماعی ترند میشود، تنها چند نمونه اخیر به آتش کشیده شدن مقدسات حکومت است.

جمهوری اسلامی تنها دیکتانوری ای درتاریخ است که هنوز سرنگون نشده سمبل ها و نمادهایش  بزیر کشیده میشود. همانطور که تنها دیکتاتوری در قدرت است که سرانش در دادگاههای بین االمللی بعنوان تروریست و به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه و محکوم میشوند. جامعه آلمان پس از هلاکت  هیلتر با فاشیسم تسویه حساب کرد ولی جامعه ایران مدتهاست تسویه حساب با فاشیسم اسلامی را آغاز کرذه است. این را خود حکومتی ها خوب میدانند،  ولی هر چه بیشتر دست و پا میزنند بیشتر در لجنزار و  باتلاق اسلامی  که خودشان ساخته اند فرو میروند. روند سرنگونی حکومت روند جارو شدن کل مقدسات و تابوها و مقدسات کپک زده اسلامی از جامعه نیز هست.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *