دیکتاتوری و قانون عام سرنگونی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه ای روز سه‌شنبه اول فروردین درخواست‌ها برای تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی را رد کرد و گفت: “کسانی که در داخل از تغییر قانون اساسی می‌گویند، همان حرف بیگانگان را می‌زنند”.

قانون عامی در جامعه حکم می راند که دیکتاتور فقط با تکیه بر ابزار سرکوب و ایجاد رعب و وحشت ادامه حیات میدهد. نیروی قوی سرکوب و بگیر و ببند سازمان میدهد؛ سازمان امنیت و ساواک و ساواما و زندان ایجاد می کند و همین عناصر مزدور را به جان مردم می اندازد تا ادامه حیات بدهد. در ابتدای کار، ایجاد توهم به اینکه “فردا روز بهتری خواهد شد” نیز چاشنی این دیکتاتوری می شود.

این قانون عام نمی تواند مردم را با خود داشته باشد، رضایت، اعتماد و اعتقاد مردم به این سیستم بی معنی است. دیکتاتورها بر یک سیستم تبلیغاتی دروغ و ریا و تزویر متکی هستند. انتخابات دو درصدی شان ۹۹ درصدی جار زده می شود و تا آخرین روز سقوطشان مدعی اند اکثریت عظیم مردم پشت “رهبر عالی مقام و بی همتا و نمونه” برای همه زمانها و مکانها ایستاده و از او حمایت می کنند.

وقتی این دیوار دروغ و فریب فرو می ریزد و نیروی سرکوب در ابعاد اجتماعی ناکارآمد می شود، مردم یکپارچه و متحد همچون گردباد دیکتاتور مفلوک را در خود فرو می کشند، آنگاه آخرین ناله های دیکتاتور منزوی از ته چاه حماقت به گوش می رسد که همه دشمن اند و در خدمت بیگانه. دشمن اینجا امیرعلی موسی‌ کاظمی کودک دو ساله و کیان پیر فلک ۹ ساله اند که با شلیک مستقیم گلوله جنگی به خون کشیده می شوند. دشمنان نیکای ۱۵ ساله و صدها نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله اند. اینجا دشمن همه مردم اند که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور با یک صدا یک حرف را تکرار می کنند: مرگ بر دیکتاتور/ مرگ بر خامنه ای/ مرگ بر حکومت اسلامی.

خامنه ای تنها است. او حتی نمی تواند صفوف حکومت اسلامی را بسیج کند. سوراخ بزرگی که با اصابت گلوله توپ انقلاب بر کشتی شکسته جمهوری اسلامی ایجاد شده است، یاران دیروز و امروز خامنه ای را همچون موشهای هراسان به دریا می ریزد. دیکتاتور فقط با یک نیروی مزدورِ خونخوار و آدمکش امروز را به فردا می رساند و در داخل و جهان، رسوا تر از همیشه می شود. انقلاب آن گرداب اجتماعی در شنزار بی آب و علفی است که دیکتاتور مفلوک را در خود فرو می کشد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *