اعتراف سرداران سپاه به فروپاشی نظام از درون! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سند محرمانه ای که از جلسه فرماندهان استانی سپاه و مقامات امنیتی با خامنه ای به بیرون درز کرده است، یک سند تاریخی است. به این معنا که بیش از تمام اسناد درز شده قبلی، به  حقیقت مهمی در صحنه سیاسی ایران پرتو می افکند: اینکه نظام اسلامی که از بیرون مورد تعرض انقلاب است، از درون هم با شتاب تمام در حال فروپاشی است. و این یعنی تغییر پرشتاب توازن سیاسی میان انقلاب و حکومت اسلامی به نفع انقلاب

این سند جنبه های متنوعی دارد از جمله عمق فساد در میان سرداران سپاه که به جای خود اهمیت دارند. اما محور قابل توجه این گزارش موقعیت نیروهای سرکوب و مشخصا سپاه پاسداران و بسیج است. این گزارش نشان میدهد نیرویی که قرار است حکومت اسلامی را نجات دهد، خود نیاز به ناجی دارد. ریزش ایدئولوژیک، روحیه باختگی، سرپیچی از دستور فرماندهان و مهمتر از همه در موارد زیادی همدلی و حتی همکاری با معترضین نشان میدهد که اصلیترین نیروی حافظ حکومت خود در حال فروریختن کامل است.

در گزارش این سرداران به مواردی از این دست اشاره شده است: ترک لباس روحانیت و بسیج و خروج پنج هزار روحانی از سازمان بسیج طلاب، ریزش اعتقادی در نیروهای سپاه، همکاری با معترضین در جریان خیزش مثل اطلاع دادن به معترضین از مسیر حمل و نقل سپاه و آدرس و اطلاعات غلط دادن از محل اعتراضات به سپاه و بسیج، تمرد ازدستور فرماندهان، بازداشت تعدادی از اعضای خانواده های سپاه در جریان اعتراضات، مصادره سهمیه آذوقه سپاه توسط سربازان و توزیع آن در محله‌های فقیرنشین کرج تا جاییکه سرداران نگران اتفاق مشابه برای اسلحه های پادگان هستند، فروش اطلاعات توسط نیروهای سپاه قدس به اسرائیل و بالاخره ادعای کشف و خنثی کردن نقشه ای برای حمله توپخانه ای به بیت خامنه ای!

تصویری که از این سند بدست می آید این است که ما با حکومتی روبرو هستیم که رجزخوانیهای بیرونی سردارانش با بی روحیه ای  و درهم ریختگی همین سرداران و نیروهای تحت فرمانشان رابطه معکوس دارد! شنیدن حقایق این سند از زبان سرداران سپاه قطعا در بدنه نیروهای سرکوب ناامیدی، تردید و ریزش و در صف انقلاب امید و عزم پیروزی را صد چندان می کند. این سند در حقیقت نشانه ای برجسته از شکست قطعی حکومت در مقابل انقلاب زن زندگی آزادی است. این سند خود بازتابی از پیشروی و قدرت انقلاب است که در خدمت قدرتمندتر شدن و پیروزی انقلاب خواهد بود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *