دستاورد ویژه پیروزی انقلاب برای مردم کردستان – عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با آغاز انقلاب زن زندگی آزادی که با به قتل رساندن ژینا امینی توسط گشت کشتار اسلامی کلید خورد، مردم کردستان بلافاصله خروشیدند و به عنوان موتور محرکه انقلابی شکوهمند که کل جامعه انتظار آنرا می کشید در تجمعات گسترده و اعتصابات عمومی نقش برجسته ای ایفا کردند.

شش ماه از آغاز انقلاب زن زندگی آزادی می گذرد. مردم کردستان دوشادوش مردم سایر نقاط  ایران عزم جزم کرده اند به ۴۴ سال تباهی از سوی حکومت اسلامی پایان دهند. در شرایطی انقلاب باشکوه مردم وارد هفتمین ماه خود شده است که جبهه ضد انقلاب اسلامی، درهم ریخته تر از هر زمانی بسر می برد و جبهه انقلاب مردم با اعتماد به نفس و قاطع به پیشروی برای پیروزی گام برمی دارد.

قطعا پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی دستاورد ویژه ای برای مردم کردستان خواهد داشت و نه تنها فقر و سرکوب و بیحقوقی بلکه همچنین  ستم ملی را برای همیشه ریشه کن می کند. پیروزی این انقلاب یعنی برابری همه مردم ساکن ایران از جمله مردم کردستان بعنوان شهروندان متساوی الحقوق. پیروزی این انقلاب یعنی پایان دادن به ستم ملی با پرچم حقوق برابر شهروندی. پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی یعنی رفاه برای همه و رفع همه تبعیض ها و نابرابری ها. برای مردم کردستان یعنی آموزش به زبان مادری در تمامی سطوح علمی، تاریخی، تخصصی، فرهنگی و هنری همانند هر زبان رسمی و معمول در هر کجای جهان. دستاورد دیگر این انقلاب گزینه حق جدایی مردم کردستان در مقابل شاخ و شانه کشیدنهای جریانات راست و سلطنت طلب تحت عنوان تمامیت ارضی است. بعد از پیروزی این انقلاب هیچ نیرو و جریان مدعی حاکمیت قادر نخواهد بود هم ستم ملی اعمال کند و همزمان چماق تمامیت ارضی را بالای سر مردم بگیرد. در چنین حالتی جدایی حق مردم کردستان است که در یک رفراندوم آزاد رای دهند که می مانند یا جدا خواهند شد. این دستاوردها زمانی محقق خواهند شد که آرمانهای انقلاب زن زندگی آزادی به کرسی بنشیند.

مسیر انقلاب زن زندگی آزادی تا همینجا قادر شده است افق و دستاوردهای ویژه ای را در شعارها، در مطالبات، اعتصابات و در تمامی تجمعات اعتراضی به گفتمانی که وسیع ترین حمایت ها را با خود دارد تبدیل کند. منشور۲۰ تشکل و حمایت بسیاری از نهادها در داخل و خارج از کشور از آن پرچمی برای اتحاد مردم در انقلاب زن زندگی آزادی و تثبیت دستاوردهای آن در فردای سرنگونی رژیم اسلامی خواهد بود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *