زنده باد سازماندهی – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سردار محمد کاظمی از جمله فرماندهان سپاه بود که در نشست ۱۳ آبان با خامنه‌ای شرکت داشت. صحبت تک تک فرماندهان سپاه در این نشست افشاکننده وضعیت بحرانی اصلی‌ترین نیروی سرکوب، بیروحیه‌گی و وحشت از سرنگونی بود. ببینیم سردارشان چه میگوید:

“میزان مخالفت مردم از هر طیفی با نیروها در محلات در اکثر شهرهای کشور سبب عدم دسترسی نیروها به اطلاعات و داده‌ها شده است. میزان ضرب و شتم مامورین و درگیری با آنها بسیار بالا است. رصد افرادی که در درگیری‌های اخیر سردسته یا سرتیم یا عضو اصلی گروه بوده‌اند آسان نبوده است. اولین بار است که در مورد گروهک‌های هوشمند محله‌ای صحبت میکنیم. در دوره‌های مختلف بحران در کشور تاکنون گروه یا گروهک‌های هوشمند محله‌ای که به صورت چرخشی در محلات دیگر کشور به کمک یا مشاوره برای عملیاتهای ترکیبی یا سلیقه‌ای یا پیوسته راهبری کرده باشند را نداشته‌ایم. این افراد از جوانان تا میانسالان عضو دارند و بنیان قدرت آنها در خانه‌های مسکونی محلات است و مبارزه و شناسایی این افراد به سادگی ممکن نیست”.

سردار اعتراف میکند که نوجوانان هم نیروی سرکوب در خیابان و هم ارتش سایبری‌ رژیم را ناکار کرده و برتری خود را نشان داده‌اند.

“در بحث درگیریهای محله‌ای علی‌الخصوص محلات قدیمی شهر کار آسان نبوده و در بیشترین درگیری‌ها با صدمات شدیدی از طرف مردم روبرو بوده‌ایم و نیروها توان مقابله با هجمه‌های محلات را نداشته‌اند. در تحرکات شهرستانی ۵۵ درصد و در بیشترین میزان ۷۹ درصد از مردم محلات (یعنی دهها میلیون نفر) در اعتراضات اخیر در مقابل مامورین ایستاده و درگیری‌های محلات را شکل داده‌اند.”

چه شعف‌انگیز است. نیروی سرکوب در مقابل مردمی که تاکنون دست خالی به جنگ رفته‌اند ناتوان و مستاصل است. چه کسی میتواند جلو آنها را که فردا میلیونی اعتصاب و تظاهرات میکنند و دست به اسلحه میبرند بگیرد؟ فرماندهان سپاه میگویند تعداد نیروی بدنه سرکوب نیز که به مردم میپیوندند بسیار زیاد است.

نکته مهم این است که اگر هنوز قادر به تجمعات میلیونی نشده‌ایم، اما جوانان با سازماندهی در محلات قدرت عجیبی ایجاد کرده‌اند. وزیر سابق اطلاعات در این جلسه از ۱۵۰۰۰ گروه محله‌ای صحبت کرد. اگر نتیجه‌ای از جلسه فرماندهان و اعترافاتشان باید بگیریم اینست که در تک تک شهرها، در همه محلات، در همه مدارس و دانشگاهها، در همه مراکز کار، ما زنان، جوانان و مردم انقلابی تشکل‌های بزرگ و کوچک خود را ایجاد کنیم. این رمز پیروزی ما است. در ادامه و در همین سال ۱۴۰۲ تجمعات بزرگ و اعتصابات سراسری را هم شروع میکنیم و تکلیف حکومت را یکسره خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *