بی حجاب ها ارتش انقلاب مهسا – مینا بهروزی

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

درگیری در یزد بر سر حجاب اجباری باعث دستگیری سه نفر شد. نوروز بهانه ای برای بیحجابی وسیع و گسترده تر در سراسر کشور شد.

راستی چرا اسلام تا این حد ضد زن است و این ضدیت با وجود و حضور زنان در جامعه چرا با این شدت اعمال میشود؟ جمهوری اسلامی در چهل و چهار سال گذشته از حجاب اجباری به عنوان یکی از اهرم‌های کنترل زنان و سرکوب زنان استفاده کرده است و در این  راه جان صدها نفر را گرفته، هزاران زن را روانه زندان‌ها کرده و با تخصیص بودجه های کلان به گله های حزب الله تحت نامهای متفاوت مانند: گشت ثارالله، گشت جندالله، گشت ارشاد و به اسم  امر به معروف و نهی از منکر به جان زنان افتاده است.

این رژیم هر چه بیشتر فشار آورده است زنان برای رعایت نکردن حجاب اسلامی مصمم تر شده اند. قتل مهسا امینی جرقه ای شد برای شروع انقلاب با شعار “زن زندگی آزادی” و پرت کردن و سوزاندن حجاب‌هایی که برای چهار دهه به اجبار و زور بر سر زنان گذاشتند تا حق انسانی زنان را پایمال کنند؛ تا ازدواج‌های اجباری و کودک همسری را در جامعه رواج بدهند؛ تا جامعه ای مردسالارانه، مذهبی و سنتی بنا کنند. اما زهی خیال باطل. زنان در ابعاد بسیار اجتماعی تر و وسیع تر از گذاشتن روسری بر سر و مانتوی اسلامی بر تن خودداری کرده و کلا بدون حجاب در همه جا ظاهر شدند. در مقابل رژیم مجبور به لغو گشت ارشاد شد اما همچنان به تلاش‌های عبثش، و ایجاد مزاحمت برای زنان، تهدید مغازه داران و کافی شاپها و فروشگاه ها به پلمپ شدن، می خواهد “آب رفته را به جوی بازگرداند”.

زنان در ایران پرچم و محتوای انقلاب ایران را به جهانیان نشان داده اند. بی حجابی سلاح کارساز و برنده ای در جنگ با هیولای ضد زن اسلامی است و جمهوری اسلامی در برابر عظمت و قدرت این نیروی عظیم اجتماعیِ مدرن و انقلابی فقط می تواند زانو بزند و شاهد پیشروی های بیشتر زنان باشد. با وزش هر باد بر گیسوان رهای زنان، پرچم انقلاب زن زندگی آزادی در ایران برافراشته تر می شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *