حسین شریعتمداری و انقلاب زنانه – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان، در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز، از کنار گذاشتن حجاب اجباری توسط زنان ابراز نارضایتی کرد و گفت: “راه مقابله با آنها افزایش آگاهی است.” او افزود: “سال آینده، اگر به اینجا بیایید، این زنان بی‌حجاب در معابر را نخواهید دید”.

اظهار نظر های حسین شریعتمداری در این مصاحبه از چند جنبه حائز اهمیت است. اول اینکه چون مصاحبه با یک روزنامه خارج کشوری است راه مقابله با بی حجاب را نه همان خط و جهت همیشگی حکومت که همه می دانیم چه بوده و هست، که افزایش آگاهی عنوان میکند. بیاد داریم با همین نوع “بالا بردن افزایش آگاهی” جان مهسا را گرفتند و ۴۴ سال با اسید پاشی و جنایت سیستماتیک، زندگی زنان را به جهنم روی زمین بدل کردند. در عین راه حل “افزایش آگاهی” اعتراف به شکست مفتضحانه این حکومت ضد زن هم هست چون میدانند دیگر نمی توانند با زور و اسید و حملات شیمیایی به مدارس حجاب بر سر زنان کنند.

دومین نکته در این مصاحبه یک پروپاگاندای تبلیغاتی “دل خوش کنک” برای ایجاد روحیه در صفوف حکومت و ارسال یک پیام ضد روحیه به مردم است. می گوید: “سال آینده، اگر به اینجا بیایید، این زنان بی حجاب را در معابر نخواهید دید.” می خواهد اینطور القا کند که تا سال بعد هم هستند و سرنگونی در کار نیست. همه می دانیم و همینطور به روشنی در نشست فرماندهان سپاه با خامنه ای هم تاکید شده که جمهوری اسلامی در سراشیب سرنگونی است و روحیه نیروهای نظامی و سپاهی بسیار ضعیف و شکننده شده و فساد و فروش اطلاعات امنیتی و دیگر بلایا جان حکومت را می گیرد.

به احتمال بسیار فراوان سال آینده زنان بی حجاب نه تنها فقط معابر و مدارس و محل کار و زیست را تسخیر کرده اند بلکه بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی بعنوان رهبران انقلاب زن زندگی آزادی در راس قدرت قرار می گیرند. دیدن این روز اصلا دور نیست. بعد از پیروزی این انقلاب، به ملاقات حسین شریعتمداری هم خواهیم رفت.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *