ماجرا! از دستتان درمیرود – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حجت‌الاسلام رفیعی، روحانی حکومتی، در مورد حجاب: “چرا نظام به این سادگی با این موضوع کنار آمده؟ از چه می ترسید؟ چگونه می‌خواهید دریا را کنترل کنید؟ این چه وضعی است که عده‌ای می‌توانند راحت حجاب خود را بردارند؟ ارزشی را که ۴۰ سال برایش هزینه کردید در عرض چند ماه به راحتی نادیده گرفتید. با همین فرمان پیش بروید ماجرا از دستتان در میرود. فردا هوا گرم بشود چه کار میخواهید بکنید؟ چگونه میخواهید دریا را کنترل کنید؟”

این آخوند حکومتی مثل اینکه خبر ندارد که بیش از ششماه است انقلابی علیه حجاب در مملکت جریان دارد. حکومت هم مثل همین “روحانی‌اش” میداند که ممکن است ماجرا! از دستش در برود (یعنی سقوط کند) اما حریف نمیشود. حکومت هم میداند که با یک دریایی از اعتراض، دریایی از مقاومت، دریایی از خشم، دریایی از امید به تغییر و سرنگونی طرف است. اما با نیروهایی بی روحیه و ناامید، با تشتتی عمیق در صفوف خود و با اقتصادی در هم شکسته و غیر قابل علاج در مقابل دریای طوفانی مردم چه میتواند بکند؟

حکومت ۴۴ سال تمام ارکان مملکت را علیه زنان و برای تحمیل حجاب بسیج کرد اما حاصلش امواج بیحجابی در سراسر کشور و هجوم مردم به بنیادهای ایدئولوژیک حکومت بود. حکومت اینرا هم میداند که علاوه بر این امواج سهمگین بیحجابی، امواج قدرتمند انقلاب علیه فقر و گرانی هم در راه است. فرماندهان سپاه در جلسه با خامنه‌ای هم صریحا گزارش دادند که بدنه سرکوب آمادگی و روحیه مقابله با مردم را ندارد.

وقت سازماندهی در هر کوچه و محله‌ای، در هر مدرسه و دانشگاهی و در هر کارخانه و اداره‌ای است. امید مردم به پیروزی را باید به موج عظیمی از تلاش برای سازماندهی حول پلاتفرم‌های رادیکال برای سازماندهی اعتراضات تبدیل کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *