“فروش کشور” – ناصر اصغری

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“برای پرداخت حقوق کارگران و بازنشستگان، جمهوری اسلامی مجبور است خوزستان و جزایر کیش و قشم را بفروشد.” (مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی)

قبل از اینکه این “طرح” یک طرح عملی برای پرداخت دستمزد کارگران و بازنشستگان معترض باشد، اذعان به ورشکستگی کامل رژیمی است که در پرداخت دستمزد کارگران درمانده است و برنامه‌ای ندارد. دستمزدی که کارگران برایش کار کرده‌اند و صندوق بیمه‌ای که بازنشستگان امروزی طی سال‌های کاریشان به آن پول واریز کردند. رژیمی که نه برنامه و بودجه‌ای برای پرداخت مشکلات و حقوق بازنشستگان اختصاص داده و نه پولی در خزانه برای حل این معضل دارد، و نه کالای قابل عرضه برای فروش دارد. همین سجاد پادام می‌گوید حتی اگر رژیمشان سه میلیون بشکه نفت بدون مشکلات تحریم‌ها هم بفروشد و پولش را کامل هم بگیرد، باز قادر به حل مشکلات بازنشستگان نیست.

مردم می‌پرسند اگر کارگران برای دستمزدهایشان کار می‌کنند و بیشتر از آنی که قرار است به آنها پرداخت شود، تولید کرده‌اند و اگر بازنشستگان پول به صندوق بیمه ریختند، پس چه به سر این پول‌ها آمده است؟! سئوالی که جوابش را دست اندرکاران رژیم هم دیگر زحمت حاشای آن را به خود نمی‌دهند. این حکومت، حکومت دزدانی است که هر کدام از دست اندرکاران ریز و درشتش میلیاردها پول از این جامعه دزدیده‌اند و در حساب‌های بانکی خودشان در کشورهای خارجی از همین پول کارگران و بازنشستگان خوابانده‌اند. حکومتی که پول کارگران و بازنشستگان را از آنها ربوده و خرج سرکوب میکند؛ خرج حزب الله و حماس و حوثی‌ها و خرج تروریسم و پروراندن تن لش آخوند و آخوندصفت کرده و میکند.

مردم می‌دانند که این رژیم نه قادر است کوچکترین مشکلی از هزاران مشکلشان را حل کند و نه برنامه‌ای برای برون رفت از این وضعیت دارد. و درست چون این را خوب تشخیص داده‌اند، در همه بیانیه‌ها و منشورهایشان و در خیابان‌ها با گام‌های استوار و با صدایی بلند اعلام می‌دارند که این رژیم نه قادر به ادامه حیات است و نه شایسته ماندن!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *