افزایش اعدام‌ها، نمایش قدرت پوشالی حکومت – میلاد رابعی

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شش زن زندانی در اوین هشدار دادند جمهوری اسلامی با اعدام شهروندان راه به جایی نخواهد برد. این زندانیان در بیانیه‌ای مشترک که در رسانه ها انتشار یافته است، افزایش اعدام‌ها در روزهای اخیر را محکوم کردند و آن را تلاش حکومت برای ایجاد وحشت خواندند.

در روزهای اخیر ماشین آدم‌کشی حکومت اسلامی مجدداً سرعت‌گرفته و شمار زیادی را با مجازات اعدام به قتل رسانده است. بیانیه شجاعانه شش زندانی زن به‌درستی جنایات اخیر را حربه‌ای برای ایجاد رعب و وحشت و نمایشی از قدرت پوچ و توخالی رژیم خوانده است.

حکومتِ مرعوب و سردرگم تلاش می‌کند تا از راه‌های مختلف این ذهنیت را ایجاد کند که “فتنه” اخیر تمام شده و حالا زمان بررسی علل آن و مجازات “مجرمان” رسیده است. در همین ارتباط ابراهیم رئیسی دستور تشکیل هیئتی برای بررسی دلایل حوادث اخیر را صادر کرده است. گویا حضرات متوجه نیستند که تا زمانی که جمهوری اسلامی هست تلاش برای سرنگونی آن نیز وجود دارد و شدت و حدت آن نیز گسترش خواهد یافت.

اگر قرار بود این اعدام‌ها و آدم‌کشی‌ها مردم را مرعوب کرده و عقب بنشاند در حال حاضر همه باید مطیع اوامر رهبر شده بودند. قتل و کشتار و نسل‌کشی اجزای ذاتی حکومت اسلامی هستند و مردم نیز توقع دیگری از این وحوش اسلامی ندارند و علی‌رغم علم به اوج سبعیت و توحش رژیم، در مقابلش ایستاده‌اند و برای سرنگونیش مبارزه می‌کنند. همین بیانیه فوق را جمعی از زنانی صادر کرده‌اند که می‌دانند زندانی چگونه حکومتی هستند و خطر اعدام هر لحظه بالای سر تک‌تک آن‌ها چرخ می‌زند.

اما علی‌رغم تمام این واقعیات، باید همه‌جانبه علیه اعدام‌ها به میدان آمد. نباید اجازه داد رژیم اسلامی پتانسیل خود در جنایت و آدم‌کشی را به نمایش بگذارد. جنبش‌های اعتراضی گوناگون می‌توانند خواست لغو اعدام‌ها را در رأس مطالباتشان قرار دهند. اعتراض به کشتن انسان‌ها باید یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تقابل با رژیم اسلامی باشد. در این مورد جامعه تا کنون نمونه‌های فراوانی از تجمع مردم مقابل زندان‌ها و اعتراض به احکام اعدام از خود نشان داده است. در خارج از کشور نیز هر اعدام جمهوری اسلامی می‌تواند تبدیل به کیفرخواست جدیدی علیه حکومت شود. هر یک روز حکومت بیشتر این جانیان، جان چندین انسان دیگر را می‌گیرد. جامعه این را می‌داند و برای جلوگیری از ادامه این کشتار در تلاش است تا خود و جهانی را از شر این اشرار نجات دهد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *