وحشت رژیم، آزادی بنژامن بری‌یر و برنارد فیلان – پتی دبونیتاس

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنژامن بری‌یر، شهروند فرانسوی و برنارد فیلان، شهروند دو تابعیتی فرانسوی‌ایرلندی که در مشهد زندانی بودند آزاد و در روز جمعه ۱۲ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) به طرف فرانسه حرکت کردند.

اینکه جمهوری اسلامی از شهروندان اروپایی به عنوان گروگان استفاده می کند تا بتواند کارت کافی در چانه زنی با دول غربی داشته باشد بر کسی پوشیده نیست. هم مردم ایران، هم افکار عمومی جهانی و همچنین دولتهای غربی با این سیاست جمهوری اسلامی بخوبی آشنا هستند. سیاستی که در برابر این تروریسم  و گروگانگیری جمهوری اسلامی از سوی آزادیخواهان و فعالان حقوق انسانی تا این لحظه بر آن پای فشرده شده است، کوتاه نیامدن و امتیاز ندادن به آدمکشان حاکم بر ایران است. هر زمان دول غربی در این رابطه کوتاه آمده و به رژیم باج داده اند، تروریسم حکومتی و گروگانگیری وسیع تر شده و بیگناهان بیشتری اسیر شده اند.

طی این هفته اتفاق سیاسی مهمی در اروپا علیه جمهوری اسلامی رقم خورد. بعد از اعدام حبیب اسیود که شهروند ایرانی سوئدی بود، پارلمان سوئد به اتفاق آرا و متحدانه سپاه پاسداران را به عنوان یک نیروی نظامی تروریستی به رسمیت شناخت و دولت سوئد قول داد همین سیاست را در اتحادیه اروپا پیش بگیرد.

هدف جمهوری اسلامی از اعدام های اخیر روشن است. ایجاد وحشت داخلی و باج گیری جهانی از دولت ها. دولت سوئد بعد از اعدام شهروند خود علیه این سیاست ایستاد و نتیجه مثبت گرفت. جمهوری اسلامی پیام را دریافت کرد و برای جلوگیری از روند تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران، دو شهروند فرانسوی را آزاد کرد تا فشار بر خود را کم کند. دولتهای اروپایی باید بدانند کوتاه آمدن و ادامه سیاست مماشات با جمهوری اسلامی راه به جایی نمی برد. پایان دادن به تروریسم حکومتی و گروگانگیری جمهوری اسلامی فقط با حمایت فعال و همه جانبه از مردم ایران بدست می آید که جانانه برای سرنگونی این حکومت مبارزه می کنند. کوتاه شدن دست تروریست های اسلامی، از همه نوع آن، در نقاط مختلف جهان با سرنگونی جمهوری اسلامی تضمین می شود. سر افعی تروریسم دولتی را باید در ایران زد تا بشریت راحت تر نفس بکشد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *