هنرپیشگان زن هم سینه سپر کرده اند – مینا بهروزی

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یک مسئول حقوقی: پرونده‌ بازیگران مخالف حجاب اجباری از “حالت امنیتی خارج شده” است.

جمهوری اسلامی نتوانست پرونده هنرمندان زن سینما را امنیتی کند. به دنبال قتل حکومتی ژینا امینی به خاطر عدم رعایت حجاب اسلامی- اجباری، تعداد قابل ملاحظه ای از زنان هنرپیشه در مدیای اجتماعی بدون حجاب ظاهر شدند و نفرت و انزجار خودشان را از حکومت آدمکش اسلامی بیان داشتند. ناگفته نماند برداشتن حجاب اجباری را زنان سقزی در خاکسپاری باشکوه ژینا امینی همراه با شعار “ژن ژیان آزادی” شروع کردند و به تمام دنیا یادآور شدند که لغو حجاب اسلامی، این سمبل بردگی زن، و تحقق  بی حجابی با خواست زن زندگی آزادی بدست می آید. در این حرکت عظیم اجتماعی که به سرعت سراسر جامعه ایران را در بر گرفت، زنان هنرپیشه هم مستثنی نیستند  و در مسیر اتحاد عمومی گام برداشتند.

رژیم اسلامی علیرغم همه خط و نشان کشیدن ها، دستگیری ها و  احضار زنان بی حجاب به بیدادگاهها و جریمه کردن ها نتوانست خللی در عزم جامعه در مبارزه با حجاب اسلامی – اجباری ایجاد کند. این مبارزه البته باید با سرعت بیشتر و در ابعاد وسیع تری رو به جلو گام بردارد. تحمیل عقب نشینی های بیشتر به این حکومت، بی حجابی هر چه بیشتر زنان در معابر عمومی و دیدار بی حجاب با خانواده های جانباخته و دادخواه و خانواده های فعالین سیاسی و مدنی در بند است. موقع جمع شدن بر سر مزار عزیزانمان ، در خیابان و پارک و مترو و دانشگاه و مدرسه عکس بگیریم و ویدئو تهیه کنیم و بی حجابی های گسترده را به اطلاع عموم برسانیم. در این زمینه هنوز در ابعادی که لازم است کلیپ های بی حجابان منتشر نمی شود. باید این مهمترین سنگر را برای پیشروی انقلاب زن زندگی آزادی تماما فتح کرد.

در خبری که در باره غیر امنیتی بودن بی حجابی این زنان هنرپیشه آمده است، می شود قدرت انقلاب، و زبونی رژیم را مشاهده کرد. اگر بی حجابی چنین ابعاد وسیعی پیدا نمی کرد و اگر رژیم موفق می شد جامعه را منکوب و مرعوب کند، بی شک جزای این بی حجابی در ملاء عام بسیار سنگین می بود، اما رژیم مجبور است به خفت و خاری تن بدهد و غیر امنیتی بودن بی حجابی این هنرپیشگان زن را اعلام کند. این جنگ با حکومت را تا سرنگونی اش ادامه می دهیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *