کفرگویى و خشونت “مقدس” اسلامى – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تصویری که می بینید بر سنگ مزار صدرالله فاضلی زارع در آرامستان شرف‌آباد یاسوج نصب شده است. این جوان ۳۷ ساله اهل دهدشت استان

کهگیلویه‌ و بویراحمد، دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ ماه به همراه یوسف مهراد به اتهام “سب‌النبی و توهین به مقدسات” در زندان اراک اعدام شد.

مذهب در هر شکل و رنگى، افسانه ایست، که مرگ را بر زندگى چیره میکند. با ستایش مرگ، زندگى را از معنا تهى میکند. مذهب در پایه هاى خود چنان به خشونت آمیخته است که دیکتاتورى، در مرکز فلسفه سیاسى آن قرار دارد.

انقلاب فرانسه در ادامه دوران روشنگرى به درست بر علیه مذهب، کلیسا، و مسیحیت که دست در دست شاهان و اشرافیت جان و زندگى انسانها را به نابودى کشانده بود، به پاخاست و مذهب را به پستوخانه ها فرستاد. انرژى که این انقلاب در جهان بر علیه مذهب آزاد کرد، الهام بخش نسلهاى آینده بود.

انقلاب زن زندگى آزادى، در جوهر ضد مذهبى خود، حتى از انقلاب فرانسه نیز فراتر خواهد رفت چرا که با انسانى ترین مطالبات سیاسى و اقتصادى عجین شده است. انقلابى به شدت ضد نظام آقا بالاسر از هر نوع آن چه فرهنگى، چه سیاسى و چه اقتصادى. انقلابى است از جنس زندگى و در آمیخته به آن.

رژیم اسلامى در تعرض اخیر خود به این انقلاب، با اعدام دو فرزند انقلاب، به جرم کفرگویى و سب النبى، بار دیگر تلاش خود براى پا بر جا ماندن با خشونت و اعدام را به نمایش گذاشت اما غافل از اینکه با این جنایت آتش خشم مردم را برافروخته تر کرد. کفر گویى، هجو مذهب، نقد مزخرفات مذهبى، حق هر انسان است.

چه کسى است که نداند هر حمله مردم به مساجد و مراکز مذهبى این رژیم، هر “کشف حجاب” زنان در متروها، خیابانها و بر روى موتورسیکلتها، هر شعار شبانه و روزانه بر علیه دین “مبین”، هر عمامه پرانى، هر نشان دادن انگشت وسط به عمامه به سران و حامیانشان، سنگى است بر روى سنگ دیگر که سنگرهاى انقلاب را مستحکم میکنند و میخى است بر تابوت این رژیم زندگى ستیز.

این رژیم، رژیم مرگ است. مذهب و فلسفه اش تقدیس مرگ. انقلاب ایران در ستایش زندگى به پاخاسته است. تعارض و ضدیت این انقلاب با مذهب، فقط یک پاسخ دارد، سرنگونى رژیم و پایان هر نوع دخالت مذهب در زندگى شخصى و اجتماعى شهروندان.

در جهانى پُر از خشونت اقتصادى، سیاسى و مذهبى، انقلاب زن زندگى آزادى فقط روزنه اى براى آزادى و رفاه نیست، دروازه فراخى است براى سعادت نوع بشر.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *